×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
شرایط خوزستان از نظر ابتلا به کرونا باثبات است

فرهاد ابول نژادیان در برنامه بی تعارف سیمای خوزستان اظهار داشت: این وضعیت به دلیل تلاش‌های ستاد کرونای خوزستان و همکاری مردم میسر شده و امید است همراهی مردم ادامه یابد تا روند ابتلا کاهشی شود.

وی افزود: در هفته های اخیرعلل ابتلای بیماران را به تفکیک شهرها برای فرمانداران تشریح می‌کنیم  که به عنوان مثال چند درصد ازمبتلایان درآیین‌های ترحیم، محل کار، خانواده و یا ترددهای مکرر درون شهری مبتلا شده اند و براساس این تحلیل فرمانداران پیگیری‌های لازم را انجام داده و بسیاری از برنامه ها را تعطیل کردند.

ابول نژادیان بیان کرد: ستاد کرونای استان مجوزی را به سازمان آرامستان‌ها و شهرداری‌ها داده است که جنازه متوفیان با هماهنگی فرمانداری‌ها تحویل خانواده ها شود تا تجمعات را کنترل کرده و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود که این اقدام برای جلوگیری از وضعیت افزایشی بیماران موثر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در ۱۰ شهر استان، محدودیت از ساعت ۶ بعد از ظهر اعمال شده که همکاری خوبی از طرف مردم انجام شده اما در حاشیه شهرها مقاومت هایی صورت گرفته است.

وی گفت: تخت‌های عادی بیشتر از ۵۰ درصد اشغال هستند در حالی که تا هفته گذشته به میزان ۶۰ درصد اشغال بودند.

ابول نژادیان اظهارداشت: اما ظرفیت تخت‌های ویژه تا ۸۰ درصد پر شده است و اگر وضعیت اشغال تخت‌های بستری عادی کاهشی شود امید است در روزهای آینده شاهد کاهش اشغال تخت‌های بستری ویژه نیز باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مردم درخواست کرد: از حضور در آیین‌های ترحیم و تجمعات پرهیز کنند و دید و بازدیدهای خانوادگی را کاهش دهند چون  تا ۵۰ درصد آمار ابتلا در خانواده‌ها ودورهمی‌ها گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازشنبه هفته جاری در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا  گفت: تعداد بیماران بستری در هفته گذشته  نسبت به هفته پیش از آن حدود ۸.۸ درصد افزایش داشته و حدود ۶.۴ درصد نیز موارد بروز در استان بالاتر رفته بود اما شیب نمودار تند نیست.

وی با بیان اینکه هفته قبل وضعیت کرونا در خوزستان کاهشی بود و آمار بیماران بستری ۶.۶ درصد کاهش پیدا کرده بود افزود: از همه مردم می‌خواهیم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه به خرج دهند.

تا ظهر دیروز ۲۶ آبان بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و سه هزار و ۱۳۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۷۵ هزار و ۱۲۱ نفر رسید.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.