×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
اجرای مصوبه “ساعت ۱۸” با بگیر و ببند، شدنی نیست

بهرام جباری با اشاره به اعمال محدودیت زمان فعالیت اصناف در شهرهای پرخطر کرونا اظهار کرد: بر اساس مصوبه‌های ستاد ملی کرونا، اکیپ‌های بازرسی سازمان صمت با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول، در بازرسی از اصناف حضور می‌یابند؛ بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، اصناف باید در ساعت ۱۸ بعد از ظهر تعطیل باشند و در غیر این صورت اکیپ‌های بازرسی نسبت به تذکر و یا پملب اصناف متخلف اقدام می‌کنند.

وی افزود: با این وجود، با بگیر و ببند نمی‌توان شرایط را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم کرد و تنها می‌توان با کار فرهنگی مردم و اصناف را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت کرد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قوانین ستاد ملی کرونا از سوی اصناف در مناطق مختلف شهری به ویژه در کلانشهر اهواز متفاوت است؛ در مناطق مرکز شهر اهواز این دستورالعمل‌ها بهتر رعایت می‌شود اما در مناطق حاشیه‌ای شاهد عدم رعایت قوانین وضع‌شده در ایام کرونایی هستیم.

وی افزود: تنها حدود ۶۰ درصد از اصناف خوزستان، پروتکل‌های بهداشتی و قوانین ستاد ملی کرونا در خصوص تعطیلی در ساعت ۱۸ را رعایت می‌کنند؛ این مساله قطعا با پلمب و تذکر حل نخواهد شد و باید تصمیمات سختگیرانه‌تری در این خصوص اتخاذ شود.

جباری تصریح کرد: هزینه‌های بالای اجاره، شرایط بد اقتصادی، درآمد نامناسب و بالا بودن نرخ بسیاری از اقلام از جمله دلایلی است که اصناف به عنوان دلیل عدم پایبندی به این مصوبه عنوان می‌کنند اما شرایط کرونا نیز ویژه است و جان مردم از همه این موارد اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: قرار است از هفته آینده محدودیت‌های سختگیرانه‌تری از سوی ستاد ملی کرونا اعمال شود و قطعا با تصمیمات سختگیرانه شاهد وضعیت بهتری در رعایت دستورالعمل‌ها خواهیم بود. در این شرایط که آمار مبتلایان به کرونا روز به روز افزایش می‌یابد، از مردم نیز درخواست می‌کنیم موارد بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و تا حد ممکن از خانه‌های خود خارج نشوند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.