×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نقاط آسیب‌پذیر شهرستان‌های خوزستان در برابر کرونا شناسایی شد

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استان بیان کرد:وضعیت خوزستان از لحاظ کرونا همچنان با ثبات است و تعداد بیماران بستری در هفته گذشته  نسبت به هفته پیش از آن حدود ۸.۸ درصد افزایش داشته و حدود ۶.۴ درصد نیز موارد بروز در استان بالاتر رفته بود اما شیب نمودار تند نیست.

وی با بیان اینکه هفته قبل وضعیت کرونا در خوزستان کاهشی بود و آمار بیماران بستری ۶.۶ درصد کاهش پیدا کرده بود افزود: از همه مردم می‌خواهیم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه به خرج دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: در گزارش‌هایی که به فرمانداران ارایه داده‌ایم میزان ابتلا از طریق دورهمی خانوادگی، تردد درون شهری، حضور در ادارات و … به تفکیک آمده و نشان داده شده که در جایی که تجمع باشد به ویژه در فضای بسته شانس بروز ابتلا بالاتر است.

وی ادامه داد: اگر افراد از ماسک استفاده نکنند قطرات تنفسی از طرق مختلفی چون سرفه، عطسه و حتی صحبت کردن قابل انتقال است لذا باید فاصله ۱.۸ تا ۲ متر برای جلوگیری از انتقال بیماری رعایت شود و اگر قرار است جمعی در یک محل قرار بگیرند، باید به این نکته توجه کنند. در صورت استفاده نکردن از ماسک و حضور در فضای بسته، حتی تجمع‌های کوچک نیز می‌توانند آسیب‌رسان باشند.

ابول‌نژادیان با بیان اینگه حدود ۵۴ درصد موارد ابتلا در خانواده‌ها رخ می‌دهد توضیح داد: مبتلایان در دوره کمون بیماری با افراد خانواده ارتباط پیدا کرده و انتقال رخ می‌دهد بنابراین باید افراد با کوچک‌ترین علایم تب، بدن درد، خستگی، کوفتگی و ضعف عضلانی به سرعت خود را قرنطینه کنند و برای بررسی به کلینیک‌ تخصصی مراجعه کنند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.