×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
تولید “خمیرمایه تر” برای اولین بار در خوزستان/ تولید ۱۵ هزار تن خمیرمایه در سال از اهداف شرکت خمیرمایه و الکل رازی است

علی احتشامی با بیان این مطلب گفت: تولید خمیرمایه تر با بالاترین کیفیت از مهر ماه امسال به صورت آزمایشی آغاز شده است و بزودی به تولید انبوه خواهد رسید.

وی افزود: شرکت خمیرمایه و الکل رازی بزرگترین تولید کننده خمیرمایه کشور است که از ملاس تولیدی شرکت های نیشکری استفاده می کند و محصول ارزشمند خمیرمایه که در صنعت نان و نانوایی کاربرد دارد را به بازار عرضه می نماید.

تولید ۱۲ هزار تن خمیرمایه

مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی با اشاره به افزایش تولید خمیرمایه در این شرکت، گفت: با تکیه بر دانش داخلی و همت متخصصان و پرسنل، ظرفیت تولید خمیرمایه از ۱۰ هزار تن در سال به ۱۲ هزار تن افزایش یافت و رسیدن به ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن خمیرمایه در سال از اهداف برنامه ریزی شده این شرکت است.

احتشامی با بیان اینکه عمده محصولات این شرکت قابلیت صادرات را دارند، خاطرنشان کرد: دریافت نشان استاندارد ایران و حضور گسترده در بازارهای داخلی ، منطقه ای و خارجی نمایانگر توانمندی و کیفیت بالای خمیرمایه تولیدی شرکت می باشد و با توجه به کیفیت برتر محصولات توانستیم در لیست تامین کنندگان سازمان ملل قرار بگیریم .

وی افزود: استان خوزستان در تولید خمیرمایه به خودکفایی رسیده و در کنار تامین نیاز داخلی کشور مازاد این محصول را به کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان ، الجزایر و کشورهای آفریقایی صادر می کند.

مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی افزود: برخی نانوایی‌ها برای تسریع در فرآوری خمیر و آماده شدن آن برای پخت نان، از جوش شیرین بجای خمیرمایه استفاده می‌کنند اما از این موضوع غافل هستند که این ماده شیمیایی مضرات زیادی برای بدن دارد.

احتشامی ممانعت از جذب املاح مفید از جمله کلسیم، فقر آهن و سرطان زا بودن را از جمله مضرات مصرف نان حاوی جوش شیرین عنوان کرد.

گفتنی است تولید خمیرمایه در شرکت خمیرمایه و الکل رازی با بهره‌گیری از فناوری روز دنیا در اواخر سال ۱۳۹۰ آغاز شد و زمینه اشتغال‌زایی ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کرد. شرکت خمیرمایه و الکل رازی در۳۰ کیلومتری جنوب اهواز واقع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.