×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
۱۰ درصد استخدام معلمان کشور به خوزستان اختصاص یافت

قاسم احمدی لاشکی در نشست بررسی مشکلات آموزشی شهرستان گتوند در سالن اجتماعات آموزش و پرورش افزود: به جهت تاکید مقام معظم رهبری بر آموزش و به خصوص حساسیت ایشان بر روی خوزستان و  نشست های مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با وزیر برای مشکلات نیروی انسانی، امسال ۱۰ درصد کل نیروی انسانی کشور فقط به خوزستان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: امسال از متعهدین خدمتی که از طریق دوره چهارساله باید در دانشگاه فرهنگیان طی کنند، یکهزار و ۶۲۳ نفر سهمیه به خوزستان اختصاص یافت که مدیر کل آموزش و پرورش باید به همراه کارشناسان بر اساس نیاز مناطق، این سهمیه را در استان توزیع کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیرآموزش و پرورش گفت: بر اساس ماده ۲۸  آزمون استخدامی  این وزارتخانه برگزار شد که از حدود ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر کشور، ۲ هزار و ۴۶۹ نفر به خوزستان اختصاص دارد.

احمدی لاشکی افزود: از الحاق تبصره ۱۰ ماده ۱۷ هم  از حدود ۵۸ هزار نفر نیز ۲ هزار و ۹۷۷ نفر سهمیه به خوزستان اختصاص یافته است.

وی در خصوص مشکلات نیروهای نهضت سواد آموزشی گفت: آنچه که مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است، نهضتی ها برای جذب باید در آزمون  شرکت کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیرآموزش و پرورش افزود:۲۳ هزار و ۸۵۰ نفر برای آزمون شرکت کردند، ۲ نفر به کرونا مبتلا شدند که برای این ۲ نفر بر اساس شرایط خاص آزمون برگزار شد.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه هیچکدام از این نیروها حداقل نمره قبولی آزمون را کسب نکردند، ادامه داد: بر اساس آیین نامه دولت، این افراد شرایط لازم قبولی را نداشتند، اما با توجه به تحصیل چهارساله ای که این نیروها داشتند، مجلس با پایان کار آنها مخالفت و بر ادامه کار با این نیروها به عنوان حق التدریسی تاکید کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیرآموزش و پرورش گفت: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از این نیروهای نهضتی به عنوان حق التدریس استفاده کند، فعلا مشکل آنها را رفع کنند تا فاصله نگیرند و فراهم کردن فضا تنها راه استفاده از این نیروها به عنوان حق التدریس است.

احمدی لاشکی در ادامه در خصوص مشکلات مربیان پیش دبستانی گفت: پیش دبستانی ها حرفشان قانونی است و افرادی که قبل از ۲۶  مهرماه ۱۳۹۱ سابقه کار و همکاری در مدارس دولتی دارند مشمول هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه مربیان پیش دبستانی به علت نداشتن کد شناسه مشکلاتی دارند، اظهار داشت: معاونان مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان برای آنها تدبیری داشته باشند تا این مربیان به عنوان حق التدریس مشمول شوند تا مجلس بتواند پس از این تصمیم گیری کند، ضمن اینکه تمام اقدامات وزارت آموزش و پرورش، پیرو مصوبه مجلس است.

رتبه دوم آموزشی گتوند در سال۹۹ در استان خوزستان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گتوند در این نشست با اشاره به وضعیت آموزشی و کمبودهای این حوزه در شهرستان گتوند گفت:شهرستان گتوند با ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دانش آموزی و با یکهزار و ۳۰۰ پرسنل، بر اساس رتبه آموزشی، در سال ۹۸ رتبه نخست و امسال رتبه برتر دوم آموزشی در استان خوزستان را کسب کرد.

حسین اسدی پور افزود: کسب رتبه های برتر نشانگر حمایت ها و نگاه ویژه سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی به آموزش و پرورش و دیگر مسئولان ذیربط است که تاثیر زیادی در کسب این رتبه برتر داشته است.

فرماندار گتوند نیز در این آیین از حضور و جدیت معاون حقوقی و امور مجلس وزیرآموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان ذیربط در پیگیری و رفع مشکلات آموزشی شهرستان گتوند تشکر و قدردانی کرد.

عبدالرضا احسانی نیا افزود:توجه ویژه سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی به مشکلات آموزشی و دیگر مشکلات شهرستان گتوند قابل تقدیر است و به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان از زحمات وی تشکر و قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: مردم شهرستان گتوند در زادگاه قیصر امین پور بسیار متدین و با دانش هستند و از لحاظ علمی چند بار رتبه برتر آموزشی در استان خوزستان را کسب کرده اند که همه اینها نشات گرفته از این است که مردم این منطقه به دنبال کسب علم، دانش و فرهنگ هستند.

احسانی نیا در پایان با اشاره به مشکلات آموزشی و طرح های نیمه تمام شهرستان گتوند گفت:امید است با همکاری همه مسئولان، این مشکلات آموزشی شهرستان گتوند رفع شوند.

به گزارش ایرنا، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزیرآموزش و پرورش روز پنجشنبه به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از معلم سرا، مجتمع ورزشی فرهنگیان، دبیرستان آیت ا… طالقانی در مرکز شهرستان و دبستان شهید نامجو شهر ترکالکی شهرستان گتوند بازدید کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در ابتدای این بازدید با حضور در آرامگاه قیصر امین پور شاعر معاصر و مقبره شهدای گمنام به همراه فرماندار گتوند، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به این شهدای گرانقدر شاعرپرآوازه ایران ادای احترام کردند.

شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان بیش از ۱۳ هزار دانش آموز شهری و روستایی و یکهزار و ۶۰۰ دانش آموز عشایری دارد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.