×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
بالغ بر ۱۰۰۰ واحد برای ساکنان مناطق پرخطر اهواز احداث می‌شود

محمد جامع در رابطه با پهنه‌های خطر موجود در مناطق مختلف اهواز، اظهار کرد: کل مجموعه منبع آب اهواز ۹۰ هکتار است که از این ۹۰ هکتار ۱۱٫۵ هکتار به عنوان پهنه خطر شناسایی شده است.

وی افزود: عمده خطراتی که در گذشته در منطقه کوی منبع آب رخ داد مربوط به خیابان ۴ خالدی است که یک تراشه خاکی دارد که به منظور جلوگیری از خطر ریزش به طول ۴۷۰ متر دیوار حائل بتونی جهت تثبیت تراشه خاکی گذاشتیم.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: پروژه مربوط به دیوار کشی انجام شده و ۶۰ درصدپیشرفت فیزیکی دارد و اکنون در حال نصب اسلب‌ها هستیم که ادامه این اسلب‌ها مجموعه‌ای از فلاور باکس‌ها نصب می‌گردند.

جامع بیان کرد: مجموعه این اسلب‌ها و فلاور باکس‌ها(که به صورت غرفه درآمده‌اند) حدود ۷۳ غرفه تجاری است که با توجه به محوطه‌ سازی که روبروی غرفه‌ها صورت می‌گیرد مجموعه فضای تفریحی و تجاری به صورت بازارچه ایجاد می‌شود که همان تعبیر بازآفرینی شهری است.

وی با بیان اینکه فاز اول احداث دیوار حائل در حال انجام است، افزود: آن تراشه که در منطقه ایجاد خطر می‌کرد با طرح جدید تبدیل به یک فرصت تجاری و تفریحی می‌شود.

۸۱۱ خانوار در پهنه خطر کوی منبع آب

جامع با بیان اینکه در کوی منبع‌آب حدود ۸۱۱ خانوار در پهنه خطر شناسایی شده‌اند و نیازمند جابه‌جا شدن هستند، عنوان کرد: اداره راه و شهرسازی زمینی به مساحت ۲۵ هکتار در منطقه سپیدار پشت مجموعه تالارها را برای احداث بالغ بر یکهزارو ۶۸۰ واحد مسکونی ویژه ساکنان مناطق پرخطر اهواز اختصاص داده است.

وی افزود: این پروژه در تیرماه امسال با مشارکت سرمایه‌گذار خصوصی آغاز شده و کار آماده‌سازی زمین به میزان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، در حال حاضر مشغول پِی‌کَنی، آرموتور بندی، اجرای فنداسیون و… هستیم.

جامع گفت: با توجه به اینکه در این پروژه از فن آوری نوین با سازه تونلی استفاده کردیم پیش‌بینی می‌شود در مدت زمان کوتاهی حسب زمانبدی تعیین شده این پروژه آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار این پروژه از محل منابع زمین وزارت راه و شهرسازی است، عنوان کرد: انتظار می‌رود شهرداری اهواز پروانه ساخت را به صورت رایگان برای این واحدها صادر کند در واقع این همکاری حسب قانون مصوب هئیت وزیران در زمینه اجرای مواد قانون برنامه ششم توسعه موارد موضوع مربوط به بازآفرینی شهری است.

جامع افزود: شرکت آبفا، توزیع برق، گاز و مخابرات از دیگر دستگاه‌هایی که می‌توانند در این قضیه به ما کمک کند به طور حتمی یک همکاری بین دستگاهی مثبت رخ دهد قطعا خروجی خوبی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در بازدید چند روز گذشته از منطقه منبع‌ آب مشخص شد که دو تپه در خیابان ۲ و انتهای خیابانی ۱۰ منبع آب وجود دارد و احتمال ریزش و مستعد خطر هستند، در این شرایط یک کار مدیریت بحرانی باید انجام داد که هم مطالعات زمین شناسی و ژئوتکنیکی را انجام دهیم و پس از آن کارهای مورد نیاز را جهت تثبیت انجام دهیم.

۸۰۵ خانوار در پهنه خطر کوی حصیرآباد

وی با اشاره به پهنه‌های خطر موجود درخیابان یک فرعی کوی حصیرآباد، بیان کرد: تعداد خانه‌هایی که در این خیابان باید جابه‌جا شوند تقریباً دو بخش متفاوت هستند، تعدادی که در بخش جابه‌جایی فوری هستند حدود ۷۵ خانوار هستند ودر ادامه کل ۸۰۵ خانه باید جابجا شوند.

جامع افزود: قرار شد ودیعه‌ای به ساکنان که محل را ترک می‌کنند داده شده و سپس شهرداری منطقه اقدام به تخریب کند، البته تخریب‌ها در منطقه بسیار حساس است و باید به صورت دستی و با تمهیدات لازم انجام شود.

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی نیز پیشنهاد انتقال ساکنان این منطقه را به شهرک رامین داد اما از آنجایی که در اهواز مشغول به کار هستند از این پیشنهاد استقبال نکردند چرا عمدتاً مشکل جابه‌جایی دارند.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.