×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا جای شرکت‌های خارجی را در کشور پر کرده است

سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه پروژه فاضلاب شهرستان‌های اهواز و کارون اظهار کرد: استان خوزستان بدون تعارف قلب همه مردم ایران است چراکه در هشن سال دفاع مقدس قلب مردم در این دیار می‌تپید و عزیزان خانواده‌ها، در خوزستان و در خاک و خون می‌غلتیدند تا ارزش‌ها و تمامیت ارضی کشورمان حفظ شوند.

وی افزود: آبادانی و پیشرفت خوزستان یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است و دائماً در فرمایشاتشان می‌بینیم که به صورت جزء به جزء وارد مسائل مناطق و بخش‌های مختلف استان خوزستان می‌شوند و بر حل مشکلات تأکید می‌کنند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: امروز در علوم مدیریت غربی‌ها که برگرفته از آموزه‌های دینی ما است مفهومی را می‌بینیم به نام توسعه پایدار که براساس آن برای توسعه یک مکان علاوه بر مباحث صنعتی باید مسائل زیست‌محیطی و اجتماعی نیز توسعه یابند.

وی ادامه داد: ما در توسعه کشور متأسفانه این موضوع را به صورت یک برنامه جامع ندیدیم که البته این مسئله مربوط به یک دولت خاص نیست.

سعید محمد تصریح کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا این افتخار را دارد که در بخش‌های مختلف کشور تبدیل به مرکزی برای افتخارآفرینی، امیدبخشی در نسل جوان و طلایه‌دار برای استقلال و خودکفایی کشور شود که جای خالی شرکت‌های خارجی را پر کرده و جای اصلی خودمان را بدست آورده‌است.

وی بیان کرد: درحال حاضر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در اوج تحریم‌ها توانسته در غرب کارون پروژه جمع‌آوری گازهای مضر و تبدیل به خوراک پتروشیمی و ایجاد ارزش افزوده را انجام دهد و با ۳.۵ درصد پیشرفت ماهانه رکورد شرکت تونال در پارس جنوبی که با هیچ تحریمی در حال فعالیت است، را بشکند.

محمد عنوان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم امروز با ۲۰۰ هزار نفر نیرو به صورت مستقیم و یک میلیون نفر به صورت غیرمستقیم درحال فعالیت و نقش‌آفرینی است.

وی اذعان کرد: سعی داریم امید آفرینی‌ها را با پروژه‌های بزرگ و کوچک تداوم بخشیم مانند پروژه غیزانیه که یک پروژه بزرگ نبود اما به یک معضل تبدیل شد اما با همکاری دیگر مسوولان توانستیم ظرف ۳۰ روز، ۳۰ کیلومتر آب‌رسانی انجام دهیم که این نشان از روحیه و توان جهادی فرزندان شماست.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: امروز هم قرارداد ۲۴ ماهه طرح فاضلاب اهواز و کارون با شرکت آبفا منعقد خواهد شد تا یکی از مشکلات مهم مردم اهواز و کارون برطرف شود.

وی ادامه داد: از زمان تخصیص اعتبار از سوی مقام معظم رهبری تا عملیاتی شدن پروژه زمان زیادی صرف شد که بروکراسی در کشور ما آسیب وارد می‌کند و شیرینی یک تصمیم را کم می‌کند.

سعید محمد تصریح کرد: درحال حاضر هم مسوولان باید کمک کنند تا سریع‌تر تفاهم‌نامه تبدیل به قرارداد شود تا منابع مالی فراهم و تامین اعتبارات صورت گیرند.

وی در خصوص متروی اهواز بیان کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر مسائل قراردادی و حقوقی آن حل شوند تا قرارگاه با آمادگی کامل کار خود را آغاز نماید و عقب‌افتادگی‌ها را جبران کند.

محمد عنوان کرد: قرارگاه خاتم وظیفه دارد با بهترین کیفیت و در حداقل زمان با کمترین هزینه پروژه‌ها را اجرایی کند و در جایگاه خاص خود نقش ویژه‌ای دارد و به‌عنوان یک پیمانکار فعالیت می کند.

وی اذعان کرد: در بحث انتقال آب که یک موضوع پیچیده است شورای عالی آب و وزارت نیرو تصمیم‌گیری می‌کند و قرارگاه خاتم به‌عنوان حلقه آخر در تصمیم‌گیری‌ها نقش ندارد لذا منتسب کردن برخی موضوعات به قرارگاه واقعاً ظلم است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: آنچه برای پروژه‌های آب از دستمان برمی‌آمد این بود که پروژه‌هایی را که برای مردم دغدغه ساز شده بود با هماهنگی استانداران و مسوولان ذی‌ربط با ضررهای بسیار متوقف کردیم تا مسائل اجتماعی مرتبط با آن حل شوند.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.