×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
بارش باران در عصر عارضه‌های تنفسی را افزایش می‌دهد

فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به اعلام هشدارهای لازم درخصوص بروز مشکلات تنفسی ناشی از بارندگی و اعلام گزارشات هواشناسی مبنی بر بارش باران روز گذشته تمام بیمارستان‌های استان در حالت آماده باش قرار داشتند.

وی افزود: خوشبختانه به دنبال توصیه‌های صورت گرفته امروز فقط چهار نفر با مشکلات تنفسی به بیمارستان‌های اهواز مراجعه کردند که یک نفر در بیمارستان گلستان و سه نفر در بیمارستان سینا درمان و با حال عمومی مساعد ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اگر بارش‌ باران در عصر صورت گیرد ابتلا به عارضه‌های تنفسی بیشتر است چراکه گرده افشانی درختان و علف‌های هرز در بعد از ظهرها و نزدیک به شب اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: از هم استانی‌ها نیز تقاضا داریم که با اعلام هواشناسی مبنی بر بارش باران در عصر از منازل خود خارج نشوند.

فرهاد ابول‌نژادیان تصریح کرد: خوشبختانه با وقوع ناگهانی باران و گردوغبار باتوجه به استفاده مردم از ماسک تعداد مراجعین به مراکز درمانی کم بود.

وی بیان کرد: اگر در بارندگی‌های بعدی شاهد قطرات ریز باران باشیم آمار مراجعات نیز کم و اگر قطرات درشت باشند باتوجه به پراکنده کردن ذرات گرده افشانی گیاهان، مراجعات افزایش خواهند داشت‌.

ابول نژادیان گفت: از مردم تقاضا داریم باتوجه به وضعیت ناپایدار هوا در پاییز حتما در صبح و عصر از اسپری‌های تنفسی خود و ماسک استفاده کنند و به پزشک معالج خود مراجعه نمایند.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.