×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
افزایش پایداری دفع آب‌های سطحی اهواز نسبت به پارسال

غلامرضا شریعتی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان در اداره کل مدیریت بحران با اشاره به ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای بارش‌های پیش رو  اظهار داشت:  پیش بینی می‌شود  که بارش‌ها در سال جاری دیرتر از سال گذشته آغاز می‌شود و از طرفی در ماه‌های آذر و دی بارش‌ها  کمتر از نرمال و در بهمن ماه بیشتر از نرمال پیش بیینی شده است.

وی با تاکید براتخاذ تمهیدات لازم در زمان بارندگی‌ها افزود: از سال گذشته تاکنون پروژه‌های کوتاه مدت و میان مدت در شهرهای مختلفی از جمله اهواز، بندرامام خمینی(ره)، ماهشهر، دشت‌آزادگان، آبادان و خرمشهر اجرا کردیم و با اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است انتظار می رود سطح آمادگی مقابله با آبگرفتگی‌های احتمالی بیشتر شود.

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری نشست‌های ستاد پیشگیری مدیریت بحران به منظور آمادگی دستگاه‌های اجرایی توضیح داد:  دستگاه‌های اجرایی مکلفند با جدیت هر آنچه که بر عهده آن‌ها گذاشته می‌شود را  به سرانجام برسانند تا در مواقع بارش رحمت الهی، دغدغه و نگرانی کمتری برای مردم در مناطق مختلف به ویژه اهواز و کارون ایجاد شود.

وی تصریح کرد: با توجه به گزارش دستگاه‌های اجرایی و با وجود مشکلات مالی که در دستگاه‌ها وجود دارد اعلام شده که کار طرح ضربتی مقابله با آبگرفتگی عمدتا تا پایان آبان ماه به اتمام می رسد.

شریعتی ادامه داد: یکی دیگر از تمهیدات صورت گرفته و تکلیف شده به دستگاه های اجرایی استقرار ماشین آلات در نقاط از پیش تعیین شده است تا در مواقع بحران بلافاصله ماشین آلات وارد عمل شوند.

وی با تاکید بر  رصد وضعیت از سوی دستگاه های ناظر از جمله معاونت عمرانی و اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد:  امیدواریم  با برنامه ریزی شرکت اب و فاضلاب اهواز و شهرداری شرایط استان به نسبت سال گذشته پایدارتر باشد.

به گزارش ایرنا آذر ماه سال گذشته بارش باران در خوزستان بیشتر مناطق استان از جمله اهواز دچار آبگرفتگی شدند  که این وضعیت خساراتی را به منازل مردم و معابر عمومی وارد کرد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.