×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مراکز اصلی انتقال ویروس کرونا در شهرها کدامند؟

دکتر مهران احمدی بلوطکی با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی  در بازارچه‌ها و پاساژها، اظهار کرد: انتظار می‌رود متولیان پاساژها اجازه ندهند فردی بدون ماسک وارد فضای این مراکز شود و شرایط ورود و خروج از نظر استفاده از ماسک کنترل شود و دستگاه‌های ضدعفونی و سطل‌های زباله دردار و مشخص‌شده برای امحای ماسک و دستکش نیز در پاساژها در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر لزوم نصب پیام‌های آموزشی و دستورالعمل‌های بهداشتی در پاساژها، افزود: در این مراکز تجاری نباید به افرادی که ماسک ندارند، خدمات ارائه شود در حالی که متاسفانه خدمات به این افراد نیز ارائه می‌شود و این مساله، مشکل ما است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: در پاساژها که مراکز مسقف و بسته‌ای هستند نباید دخانیات مصرف شود اما در بسیاری از پاساژها شاهد مصرف سیگار و حتی قلیان بوده‌ایم. اکنون از مراکز تجاری و پاساژها گرفته تا کوچک‌ترین مغازه‌ها دیده می‌شود که میزان استفاد از ماسک و رعایت دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی پایین است.

وی گفت: اخیرا پنج پاساژ بزرگ در منطقه کیانپارس اهواز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند؛ اگر بخواهیم طبق استانداردهای روز با مراکز مختلف برخورد کنیم، باید ۹۰ درصد این مراکز پلمب شوند اما باید شرایط اقتصادی و زندگی مردم را نیز در نظر بگیریم. مردم یک طرف و فروشندگانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند نیز یک طرف.

احمدی بلوطکی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون از اصناف خواسته‌ایم که کد رهگیری دریافت کنند اما تنها ۷۰ درصد اصناف در غرب اهواز این کد را دریافت کرده‌اند. طبق قانون، اصنافی که کد رهگیری ندارند نباید فعالیت کنند و ما می‌توانیم این اصناف را پلمب کنیم که در همین راستا، تعدادی را پلمب کردیم.

وی با اشاره به اماکنی که در شیوع ویروس تاثیرگذار هستند، گفت: مشکل اصلی ما فعالیت بازارچه‌های محلی، رستوران‌ها و مراکز تهیه و توزیع غذا است؛ اکنون مراکز اصلی انتقال و شیوع کرونا بازارچه‌های محلی، رستوران‌ها، دفاتر پیشخوان، رهگشا و دفاتر پلیس + ۱۰ هستند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: اصل فرآیند کنترل بیماری، در دست مردم است و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، موفق خواهیم بود. اما در زمینه کنترل کرونا همه دستگاه‌ها نیز باید پای کار بیایند.

وی افزود: مثلا چه می‌شود اگر شهرداری اهواز بیلبوردهای شهر را به این موضوع اختصاص دهد؟ در زمان انتخابات، کل فضای شهر انتخاباتی می‌شود؛ حالا هم باید برای کرونا این کار انجام شود. چه اشکالی دارد یک ماه شهرداری درآمد نداشته باشد؟

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.