×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
ارتباط تنگاتنگ ابتلا به کووید – ۱۹ با آلودگی هوا

دکتر سیدمحمد علوی، در اولین جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا در سال ۹۹ که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اینکه اهمیت آلودگی هوا و تاثیر آن بر سلامتی قابل تردید نیست، اظهار کرد: ما در حوزه بهداشت، هنگام آلودگی هوا باید سیستم آلارم یا هشدار را فعال کنیم، واکنش سریع نشان دهیم و در بیمارستان‌ها و اورژانس‌های پیش بیمارستانی آماده‌باش اعلام کنیم تا شاهد حداقل تلفات باشیم زیرا اکنون علاوه بر آلودگی هوا، با کووید – ۱۹ هم درگیر هستیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ما می‌دانیم که بیماری کووید – ۱۹ ارتباط تنگاتنگی با آلودگی هوا در زمینه افزایش موارد بیماری دارد؛ به محض اینکه آلودگی هوا افزایش می‌یابد موارد بیماری نیز در هفته بعد از آن افزایش می‌یابد.

رئیس شبکه بهداشت خوزستان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به موقع می‌تواند افزایش تاب‌آوری را در پی داشته باشد، گفت: توصیه ما به افراد این است که وقتی هوا آلوده است، از خانه خارج نشوند و افرادی که تنگی نفس دارند داروهای خود را مصرف کنند. افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، سالمندان، کودکان، زنان باردار و… از خانه خارج نشوند و سایر افراد نیز فعالیت‌های سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.