×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
رییس اتاق بازرگانی اهواز: صنایع بزرگ خوزستان در مقابل واحدهای تولیدی مسئولیت پذیر باشند

شهلا عموری شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی راهکارهای حمایت از سازندگان تجهیزات نفت و گاز استان خوزستان در اتاق بازرگانی اهواز برگزار اظهارداشت: انجمن سازندگان نفت و گاز استان از قدمت بسیار بالایی در حوزه صنعت برخوردار است اما در حال حاضر تولیدکنندگان این بخش با چالش‌های جدی روبه رو هستند.

وی با تاکید بر اینکه صنایع کوچک متعددی به واسطه فعالیت صنایع بزرگ در استان خوزستان ایجاد شده‌اند، بیان‌داشت: به‌همین دلیل نیاز است تا با مسئولیت‌پذیری صنایع بزرگ، توجه و حمایت جدی‌تری از سازندگان و تولیدکنندگان استان صورت بگیرد.

رییس اتاق بازرگانی اهواز تصریح‌کرد: صنایع کوچک استان از ظرفیت بسیار مناسبی برای مشارکت در ساخت تجهیزات و اجرای پروژه‌ها برخوردار هستند اما سهم بسیار ناچیزی از انعقاد قرارداد با صنایع بزرگ خوزستان به آنها اختصاص یافته که این موضوع زمینه گلایه سازندگان بخصوص در بخش نفت و گاز را به وجود آورده است.

عموری با اشاره به اینکه شرایط فعلی باعث ایجاد نگرانی در حفظ فرصت‌های شغلی در شهرک‌های صنعتی استان شده است، اضافه‌کرد: علاوه بر این نیز موضوع پرداخت مطالبات واحدهای تولیدی از سوی صنایع بزرگ چالش دیگری برای حوزه صنایع کوچک استان محسوب می‌شود.

وی ادامه‌داد: سازندگان تجهیزات نفت و گاز استان سال گذشته موفق شدند که با پیگیری‌های مداوم بعد از سه سال، بخشی از مطالبات خود را دریافت کنند و این درحالی است که همچنان بخشی از این مطالبات عقب افتاده از شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت در استان پرداخت نشده است.

رییس اتاق بازرگانی اهواز تصریح‌کرد: تصمیم گیران مجموعه اقتصادی استان باید همواره توجه داشته باشند، در صورتی که حمایت‌های لازم از صنایع کوچک صورت بگیرد؛ بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه بخصوص در حوزه بیکاری و معیشت مردم کاهش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، تعداد ۴۰۰ واحد صنایع کوچک مستقر در ۷۲ شهرک صنعتی استان در حوزه ساخت تجهیزات نفت و گاز فعالیت دارند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.