×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
کمیسیون انرژی مجلس پیگیر تاسیس شهرک فناوری نفت و پتروپالایش خوزستان است

سید کریم حسینی در نشست بررسی راهکارهای حمایت از سازندگان تجهیزات نفت و گاز استان خوزستان در اتاق بازرگانی اهواز ، اظهارداشت: این طرح می‌تواند در بهبود شرایط اقتصادی و ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی در استان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

وی ادامه‌ داد: استان خوزستان از ظرفیت و توانایی ویژه‌ای در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی برخوردار است و صنایع کوچک ایجاد شده در این بخش‌ها باید از سوی صنایع بزرگ مورد حمایت قرار بگیرند.

نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی تصریح‌کرد: با اقداماتی که از طریق کمیسیون انرژی مجلس انجام می‌شود، هماهنگی‌های لازم تاسیس شهرک فناوری نفت، گاز و پتروپالایش از طریق وزارتخانه های صمت و نفت پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد این شهرک در تامین و صادرات تجهیزات کاربردی صنعت نفت نقش تعیین کننده‌ای دارد، گفت: وجود ۴۰۰ واحد سازنده تجهیزات این حوزه، ظرفیت بسیار با ارزشی است که باید با تجمیع و تقویت آن به ایجاد فرصت‌های متعدد و پایدار شغلی تبدیل گردد.

نشست‌های کارشناسی بین بخش خصوصی و نمایندگان مجلس

رییس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی ایجاد ارتباط مستقیم بین نمایندگان و فعالان بخش خصوصی را روبه تقویت دانست و اضافه‌کرد: در صورتی که این شرایط تداوم داشته باشد، امکان رفع موانع تولید با درک صحیح و تخصصی از شرایط، فراهم خواهد شد.

حسینی افزود: مشکلات متعددی در استان خوزستان رسوب کرده که از جمله آن چالش‌های موجود در حوزه تولید است و بر همین اساس، مجمع نمایندگان تلاش دارد تا با ایجاد هماهنگی‌های لازم بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی؛ در مسیر تحقق چشم اندازهای تعریف شده گام بردارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌کرد: استان خوزستان به لحاظ ظرفیت‌ها بخصوص در بخش نفت، باید نسبت به دیگر استان‌های کشور از پیشرفت‌های بیشتری برخوردار می‌شد اما چنین امری محقق نشده است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی تعطیل و یا در شرایط رکود قرار دارند، گفت:  به‌منظور آسیب شناسی این وضعیت در مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس، مرکز نوآوری و مرکز مطالعات راهبری تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش، تعداد ۴۰۰ واحد صنایع کوچک مستقر در ۷۲ شهرک صنعتی استان در حوزه ساخت تجهیزات نفت و گاز فعالیت دارند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.