×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
سخنگوی استانی ستاد مبارزه با کرونا:مردم همچنان توصیه‌ها را جدی نمی‌گیرند

رضا نجاتی افزود:شرایط خوزستان به لحاظ میزان گسترش شیوع کرونا ، سخت تر و پیچیده ترمی‌شود و شهروندان باید به همان نسبت شیوه نامه‌های بهداشتی را بیشتربکار بندند.

وی با اشاره به محدودیت‌های تردد در شهرهای اهواز ، کارون و مسجدسلیمان کرونایی که از روز دوشنبه آبان شروع و تا ساعت ۲۴ امروز ادامه دارد افزود: برخی از شهروندان لجاجت کردند و بدون توجه به توصیه‌ها ، مسیر سفر را در پیش گرفتند و بی‌اعتنا به مخاطرات کرونا ، خود و دیگران را به مخاطره انداختند.

سخنگوی استانی مبارزه با کرونا ، دورهمی های خانوادگی ، تفریح در بوستان ها ، برگزاری مراسم عروسی و ترحیم ، سفرها و ترددهای غیرضروری و خطرآفرین ، استفاده نکردن از ماسک ، تجمع‌ها و رعایت نکردن فاصله اجتماعی را از عوامل اصلی افزایش شیوع ویروس کرونا بیان کرد و افزود:کرونا با کسی تعارفی ندارد و شوربختانه برخی هستندکه تا به این بیماری مبتلا نشوند آن را باور ندارند.

وی گفت: شهرداران ، فرمانداران ، دادستان‌ها ، نیروی انتظامی و مجموعه اصناف موظف هستند با موارد تخلف از مقررات کرونایی برخورد کنند.

نجاتی همچنین از کاهش ساعت اداری در سه شهر اهواز ، کارون و باوی از ساعت هشت تا ۱۳.۳۰ تا ۲۴ آبان خبر داد و افزود: احتمال تمدید و تداوم کاهش ساعت اداری در این سه شهر وجود دارد.

مراکزدرمانی ، دانشگاهی ، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح پای کارهستند

سخنگوی استانی مبارزه با کرونا گفت: با افزایش ابتلا و بستری بیماران کرونایی در خوزستان ، همه مراکز درمانی ، دانشگاهی ، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح بسیج شدند.

نجاتی با بیان اینکه کادر درمانی خوزستان با فشار سنگین و طاقت فرسایی رو به رو هستند افزود: هرچه ما نسبت به این ویروس وحشی خوش خیال باشیم به همان نسبت شیوع این ویروس بیشتر می‌شود.

شیوع ویروس کرونا یا کووید ۱۹ از اوایل اسفندماه در کشور شروع شد و به سرعت به گسترش یافت.این ویروس کشنده تقریبا” همه بخش‌های اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی کشور را تحت تاثیرقرار داده است.

دوربین های مدار بسته جاده‌ای تخلفات را ثبت می‌کنند

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت:دوربین‌های مدار بسته جاده‌ای تخلفات رانندگانی که از مقررات و محدودیت‌های کرونایی در خوزستان سرپیچی کردند ثبت و ضبط می‌کند.

نجاتی افرود:جریمه پنج میلیون ریالی در انتظار رانندگان متخلف خواهد بود.

بر اساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا در خوزستان خروج خودروهای بومی و ورود خودروهای غیربومی به اهواز از ساعت ۱۲ ظهر ۱۲ آبان تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ آبان ممنوع است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.