×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مدت‌ها است جای توجه به آلودگی هوای خوزستان خالی است

محمد سبزه‌زاری در اولین جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا در سال ۹۹ که امروز (۱۴ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مدت‌ها است که در استان خوزستان جای خالی توجه به آلاینده‌های PM ۲.۵ و ذرات آلاینده دیگر حس می‌شود. در تابستان، میزان آلاینده‌ها در هوای شهر اهواز حتی از شهر تهران بسیار بالاتر بود و به مدت دو هفته آلاینده‌ها از ۱۸۰ به بالا بود در حالی که میزان آلاینده‌های هوای تهران ۱۱۰ تا ۱۲۰ بود و متاسفانه توجه لازم به این قضیه نشده است.

وی افزود: ذرات آلاینده‌ PM ۲.۵ با توجه به اینکه به شدت ریز هستند، مستقیما از طریق تنفس وارد جریان خون می‌شوند و در گروه‌های سنی حساس مانند کودکان و سالمندان سکته‌های مغزی و قلبی ایجاد می‌کنند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: اگر میانگین آلاینده‌هایی مانند گرد و خاک به ۲ هزار واحد در یک ساعت برسد، مشکلی ندارد اما اگر میانگین آلاینده‌هایی مانند ناکس در یک ساعت از یک سطح بالاتر برود، خطرناک است.

وی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت هوای خوزستان در هفته‌های آینده افزود: خوشبختانه از فردا (۱۵ آبان‌ماه) منتظر ورود جبهه‌های ناپایدار در منطقه هستیم و بارندگی، باعث کاهش سطح آلایندگی می‌شود. از روز جمعه نیز وزش باد داریم و در نتیجه باز هم منتظر هستیم که سطح آلایندگی کاهش یابد.

سبزه‌زاری گفت: برای هفته‌های آینده از ۲۱ تا ۲۷ آبان منتظر ورود سامانه‌های بارشی خوب هستیم به ویژه در حوزه کارون و مارون منتظر بارش هستیم و در نتیجه دیگر انتظار آلودگی هوا را نخواهیم داشت.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.