×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
اعلام آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان / درخواست اعمال محدودیت‌های شدیدتر

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اعلام آخرین بررسی وزارت بهداشت از وضعیت شهرهای خوزستان از نظر شیوع کرونا، مسجدسلیمان کماکان در وضعیت بحرانی (فوق پرخطر) قرار دارد و محدودیت‌های اعلامی برای گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ از امروز به مدت یک هفته دیگر تمدید شده است و تنها اصناف ضروری در این شهر قادر به فعالیت هستند.

وی افزود: همچنین با توجه به روند افزایشی بستری مبتلایان کووید – ۱۹، شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، رامهرمز و کارون در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) کرونا قرار گرفته‌اند.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: به مردم هشدار می‌دهیم از برگزاری مراسم ترحیم و عروسی و هر گونه تجمع به شدت پرهیز کنند. فرمانداری‌ها نیز مکلف شده‌اند با همکاری سایر دستگاه‌ها از برگزاری هر گونه تجمع در شهرها جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: بی‌تفاوتی بخشی از جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب شده روند بستری بیماران بدحال که نیازمند بستری در بخش  ICU  هستند افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

وی افزود: برخلاف هفته‌های گذشته، هیچ نقطه‌ای از استان خوزستان در وضعیت سفید قرار ندارد و با ادامه این روند، مجبور به اعلام درخواست اعمال محدودیت‌های شدیدتر در سطح استان خواهیم شد.

ابول‌نژادیان گفت: در شرایط کنونی، تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمع و شست‌وشوی مستمر دست‌ها با آب و صابون است. انتظار می‌رود مردم برای حفظ سلامت خود و اطرافیان، اصول بهداشتی را در بالاترین سطح، مورد توجه قرار دهند و رعایت کنند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.