×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
نیاز خوزستان به گروه‌های خونی و پلاسمای بهبودیافتگان کرونا

دکتر عبدالعزیز فقهی بیان کرد: از مردم خوزستان تقاضا می‌شود برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند چون خون مورد نیاز افراد نیازمند به ویژه بیماران تالاسمی باید به موقع به آنها تزریق شود تا اختلالی برای آنها ایجاد نشود.

وی افزود: هم اکنون در همه گروه‌های خونی در خوزستان کمبود داریم اما به گروه‌های منفی بیشتر نیاز است.

فقهی ادامه داد: کاهش استقبال برای اهدا بیشتر به دلیل آن است که مردم به دلیل ترس از کرونا مراجعه نمی‌کنند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان توصیه کرد: مردم اگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک به پایگاه‌ها مراجعه کنند با مشکلی روبهرو نمی‌شوند و می‌توانند جان بیماران را نجات دهند.

وی در خصوص اهدای پلاسما گفت: تا مدتی با کاهش مراجعه برای اهدای پلاسما روبه‌رو بودیم اما دوباره استقبال در حال افزایش است و تا کنون حدود ۶۵۰ نفر اهدا کردند.

فقهی اضافه کرد: بهترین زمان اهدای پلاسما پس از بهبودی ۲۸ روز تا یک ماه است. بهبود یافتگان می‌توانند برای اهدا به پایگاه انتقال خون جنب بیمارستان رازی اهواز مراجعه کنند چون یکی از روش‌های موثر برای درمان است.

به گفته استاندار خوزستان به دلیل وضعیت قرمز کرونا در خوزستان ساعت اداری در شهرستان‌های اهواز و مسجدسلیمان از روز چهارشنبه ۱۴ آبان از ساعت هشت تا ۱۳:۳۰ دقیقه تغییر یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا مدارس شهرستان های اهواز و مسجدسلیمان از روز چهارشنبه هفته جاری به مدت ۱۰ روز تعطیل هستند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.