×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
لزوم رفع مشکل آبگرفتگی تا قبل از آغاز بارندگی در خوزستان

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، با بیان اینکه در این جلسه مباحث مختلف روز استان مورد بررسی قرار گرفت، گفت: نکات بسیاری اعم از ارائه گزارش‌ها در رابطه با مباحث مطالعاتی استان خوزستان پیرامون بحران‌های پیش روی استان و شرایطی که ممکن است استان با آن‌ها روبه‌رو شود به دانشگاه شهید چمران اهواز واگذار شد.

وی افزود: همچنین موضوع جمع‌آوری آب‌های سطحی و اقدامات لازم در نقاط بحرانی که توسط شهرداری اهواز، کارون و شرکت آبفا انجام شد به دلیل تغییرات بسیار در حوزه‌های مختلف، نیازمند به روزرسانی است که پیرو این مورد، الزام شد شهرداری طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی را تا پایان سال به روزرسانی کرده تا با ارائه آن در سال آینده بتوان تصمیماتی اتخاذ کرد.

شریعتی اظهار کرد: اجرای استاندارد طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی اهواز به دلیل نیازمند بودن به بودجه‌ای در حدود ۸ تا ۹ هزار میلیارد تومان با در نظر گرفتن نرخ روز، خارج از عهده شهرداری است و در صورتی که این طرح به عنوان یکی از مشکلات اساسی اهواز و استان شناخته شود، می‌توان همچون مبحث فاینانس تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز هزینه‌های مورد نیاز برای انجام و اجرای طرح را به صورت کشوری تأمین کرد.

وی افزود: با انجام این کار می‌توان شاهد کاهش تماس‌های مردمی در رابطه با مشکل آب‌های سطحی و رسیدن به وضعیت استاندارد کشوری و حتی تجربه شرایطی بهتر از وضعیت سایر استان‌های کشور بود.

استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات اساسی و مطالعه صورت گرفته در نقاط مختلف اهواز و شهرستان کارون از سوی آب و فاضلاب و یا مشارکت این شرکت با شهرداری در رابطه با مشکل آب‌های سطحی گفت: به دلیل به روزرسانی و انجام اقدامات اساسی و لایروبی‌های گسترده در مناطقی همچون شهرک دانشگاه و پیچوار و همچنین شهرک امام رضا و منطقه گاومیش آباد و درویشیه در شهرستان کارون، بی‌شک اگر با بارندگی حتی به شدت بارش‌های سال گذشته مواجه شویم، شاهد شرایط آبگرفتگی همچون سال گذشته نخواهیم بود.

وی افزود: این اقدامات با وجود جلب رضایتمندی مردم و کارهای خوبی که در نقاط مختلف اهواز و شهرستان کارون انجام شده، صرفا حکم مسکن را خواهند داشت و مناطق یادشده، نیازمند اقدامات اساسی و زیرساختی جهت رفع کامل مشکل آبگرفتگی سطحی خواهند بود.

شریعتی بیان کرد: تأکید می‌کنم تمامی این پروژه‌ها تا قبل از آغاز بارندگی تکمیل شود تا مردم بتوانند شاهد نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی و عدم آب‌گرفتگی معابر در سطح شهر باشند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.