×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
خوزستانی‌ها از سفر به استان‌های همجوار خودداری کنند

رضا نجاتی با اشاره به وضعیت قرمز بیماری کرونا در سراسر کشور، اظهار کرد: اکثر مبتلایان به کرونا در پی مسافرت درگیر شده‌اند بنابراین باید از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز شود.

وی با اشاره به شناسایی بیش از ۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان اصفهان در روز گذشته افزود: در این شرایط باید مردم از سفر به استان‌های دیگر به ویژه استان‌های همجوار و حتی شهرهای استان خوزستان خودداری کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: با توجه به شرایط کنونی نه تنها باید از مسافرت پرهیز شود بلکه همه باید در خانه بمانند و تنها برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند.

وی با اشاره به ادامه روند افزایش موارد بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا، بیان کرد: اوضاع و احوال کنونی باید جدی گرفته شود؛ با توجه به شرایط آب و هوایی انتظار می‌رود به تدریج رفتارهای خشن‌تری از بیماری داشته باشیم. هشدارهای داده‌شده در حال وقوع است. بیماری همه چیز را جدی گرفته و مرتبا افرادی را مبتلا می‌کند و جان بیماران را می‌گیرد اما تعدادی از مردم هنوز بیماری را جدی نگرفته‌اند. اگر وضعیت اینگونه پیش برود، زمستان سیاهی خواهیم داشت.

نجاتی افزود: بیماری کووید – ۱۹ با خشونت در حال وارد کردن صدمه به مردم است و برخی افراد نیز با رفتارهایشان، خود و دیگران را به کام مرگ می‌برند.

وی گفت: با وجود ظرفیت‌های ایجادشده، بیمارستان‌ها در حال تکمیل هستند. بیم داریم که کادر بهداشت و درمان و نیروهای خدماتی بیمارستان‌ها نیز خسته شوند و مردم باید این نگرانی را درک کنند. تاب و توان این نیروها حدی دارد و نباید بیش از این آن‌ها را خسته کنیم. با رعایت نکردن صحیح دستورالعمل‌های بهداشتی، هم خودمان از پا در می‌آییم و هم خستگی کادر بهداشت و درمان خطرناک‌تر خواهد بود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بیان کرد: راه مدیریت و مقابله با این بیماری استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها یا ضدعفونی دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری و پرهیز از حضور در تجمعات است.

وی افزود: اکنون زمان دورهمی یا حضور در پارک نیست. برخی در پارک قلیان مصرف می‌کنند و بقیه نمی‌دانند که دود قلیان از کام چه کسی در هوا می‌چرخد و آلوده است یا نه. همه در معرض ابتلا هستند و افرادی که فکر می‌کنند بیمار نمی‌شوند در یک لحظه غافلگیر می‌شوند اما دیگر پشیمانی سودی نخواهد داشت.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.