×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
استاندار: هزینه سلامت در خوزستان بیشتر از دیگر استان‌ها است

غلامرضا شریعتی در دیدار با مدیرکل و معاونان بیمه سلامت خوزستان به مناسبت هفته بیمه سلامت(سوم تا نهم آبان) در استانداری خوزستان افزود: چنانچه بتوان پزشکان فوق متخصص و موسسه‌های درمانی را ترغیب کرد با بیمه سلامت قرارداد منعقد کنند مردم هزینه‌های کمتری را متحمل خواهند شد.
وی به نقش بیمه سلامت در ارتقای سطح رفاه مردم اشاره کرد و گفت: با افزایش امید به زندگی در کشور، هزینه‌های درمانی برای افراد سالمند افزایش یافته است.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم جبران هزینه‌های درمان از سوی بیمه سلامت اظهارداشت: در کشور ما احساس نیاز به بیمه‌های اجتماعی و تکمیلی بیشتر می‌شود و باید بتوانیم پاسخگوی نیاز منطقی مردم باشیم.

وی با ابراز خرسندی از نسخه نویسی الکترونیکی در مطب‌ها و تشکیل پرونده های الکترونیک در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی توسط بیمه سلامت استان افزود: این طرح بهره وری و سرعت عمل به اسناد پزشکی، تایید و پرداخت هزینه‌ها را افزایش داده است.

شریعتی گفت: امید است در بیمارستان‌های خصوصی با تشکیل پرونده الکترونیک توسط بیمه سلامت استان، گامی موثر در خدمت رسانی بهتر به مردم برداشته شود.

ضرورت توسعه رشته‌های پزشکی در خوزستان    

استاندار خوزستان به ضرورت توسعه رشته‌های پزشکی در استان اشاره و بیان کرد: در خوزستان برای هر ۱۱۸ نفر داوطلب رشته‌های پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) یک صندلی در دانشگاه وجود دارد در حالی این عدد در استان سمنان ۲۰ نفر برای هر صندلی است.

وی افزود: نبود تناسب سبب شده تا دانش آموزان پشت کنکوری استان امید کمی به قبولی در رشته‌های پزشکی داشته باشند و به ناچار برای تحصیل در رشته‌های پزشکی راهی کشورهای خارجی شوند.

شریعتی گفت: در گذشته برای راه اندازی و دریافت مجوز رشته‌های پزشکی در بسیاری از شهرهای استان قصور و تنگ نظری‌هایی صورت گرفته که این کوتاهی‌ها سبب شده است برخی از شهرها همچون آبادان و بهبهان که امکانات و زیرساخت های مناسبی برای رشته‌های پزشکی داشته باشند از این کمبود رنج ببرند.
وی افزود: در آینده توسعه رشته‌های پزشکی در برخی شهرهای فاقد دانشگاه یا دانشکده پزشکی پیگیری خواهد شد و این یک مطالبه عمومی است.

پرداخت هفت هزار میلیارد ریال به موسسه های طرف قرارداد

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت:پارسال هفت هزار میلیارد ریال به بیمارستان‌ها و موسسه‌های طرف قرارداد درخوزستان پرداخت شد.

علی خسروی به حجم بالای سرباری مراجعه کنندگان و بیماران سایر استان‌ها به مراکز درمانی و بیمارستانی خوزستان اشاره کرد و افزود: این وضعیت فشار زیادی را بر بیمه سلامت استان و بیمارستان‌های استان وارد کرده است.

وی ادامه داد: بالا بودن پذیرش بیماران سایراستان‌ها در خوزستان باعث کاهش سرانه سلامت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان گفت: با تلاش های صورت گرفته پرداختی‌ها به موسسه‌های درمانی و دارویی طرف قرارداد به روز شده است.

وی کسب رتبه برتر بیمه سلامت خوزستان در جشنواره شهید رجایی را نشان دهنده تلاش های صورت گرفته برای ارائه خدمات قابل قبول به بیمه شدگان زیرپوشش دانست و افزود: با وجود شیوع ویروس کرونا، هیچ گونه اختلالی در پرداختی‌ها به موسسه های طرف قرارداد ایجاد نشده است.
به گزارش ایرنا ۲.۳میلیون نفر از جمعیت ۴.۷میلیون نفری خوزستان زیرپوشش بیمه سلامت خوزستان هستند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.