×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
فصل صید پاییزه آبزیان دریایی در آبادان آغاز شد

استاندار خوزستان روز جمعه در بازدید از محل صیدگاه ابو سیف چوئبده گفت: فصل صید پاییزه آبزیان دریایی از امروز به صورت رسمی در منطقه خوزستان آغاز شد.

غلامرضا شریعتی با تاکید بر رفع مشکلات آبزی پروری خوزستان افزود: هر۲ ماه، نشستی با محوریت اداره کل شیلات استان، معاونت امنیتی انتظامی استانداری و فرمانداری‌های فعال در حوزه آبزی پروری برای رصد مشکلات این حوزه و رفع آنها برگزار می‌شود.

وی با تاکید به اینکه تمام مسوولان استانی باید برای رفع مشکلات صید و صیادی استان پای کار باشند، گفت: صید و صیادی علاوه بر اینکه ارزآوری خوبی برای اقتصاد کشور و استان دارد، به عنوان رزق و معیشت بسیاری از هم استانی‌ها شناخته شده است.

استاندار خوزستان اظهارداشت: مسوولان مربوطه در استان نسبت به رفع مشکلات آبزی پروری اقدامات اساسی انجام دهند، استانداری نیز برای رفع معضلات مربوطه تلاش خواهد کرد.
رییس کارگروه صید و صیادی استان خوزستان با اشاره به فعالیت ۲ مرکز تحقیقاتی صید و صیادی در اهواز و بندر امام (ره) گفت: اقدامات موثری در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: در بحث تحقیقات پژوهشی و حوزه رهاسازی در رودخانه ها، تالاب‌ها و دریا اداره کل شیلات استان اقدامات مناسبی انجام داده است.

شریعتی بیان کرد: امیدواریم با برنامه های پیش رو بتوانیم مشکلات صید و صیادی استان مرتفع شوند.

وی افزود: چنانچه صنعت آبزی پروری در استان به واسطه فقدان چرخه و زنجیره آن صرفه اقتصادی نداشته باشد این فعالیت اقتصادی که در خوزستان دارای مزیت نسبی فراوانی است با شکست رو به رو خواهد شد و سرمایه‌های مردمی در این بخش از بین می‌رود.
به گزارش ایرنا در این فصل صید پاییزه به صورت معمول به میزان ۴۵ روز طول خواهد کشید.

محدوده صید در این فصل برای خوزستان صیدگاه بوسیف، خور واسطه و خوریات ماهشهر خواهد بود.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.