×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
صدور رایگان دفترچه بیمه سلامت برای ۱۹۸ هزار خوزستانی

دکتر علی خسروی در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، با اشاره به پروژه‌های الکترونیکی اظهار کرد: در حال الکترونیک‌سازی بیمارستان‌های خصوصی و مراکز جراحی محدود هستیم تا اسناد این مراکز نیز به صورت الکترونیکی ارسال شود. رسیدگی الکترونیکی به اسناد در بخش بستری بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی، به صورت کامل در حال اجرا است اما در بخش سرپایی ۹۳ درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به سرباری بیماران استان‌های دیگر به خوزستان، افزود: خوزستان علاوه بر ارائه خدمات به بیمه‌شدگان خود، شاهد سرریز بیماران از استان‌های دیگر است که این بیماران را نیز پوشش می‌دهیم.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان تصریح کرد: در خوزستان ۳ هزار و ۶۷۷ بیمار خاص بیمه‌شده وجود دارد که ۲۳۷ نفر از این تعداد بیماران هموفیلی، ۸۶۰ بیمار تالاسمی، یک هزار و ۲۰۰ بیمار دیالیزی، ۵۴۰ بیمار نیازمند پیوند و ۷۴۰ نفر نیز بیماران MS‌ هستند.

وی افزود: با توجه به شرایط بیماران خاص، بیمه سلامت خوزستان آمادگی دارد که تاییدیه داروهای این بیماران را به صورت الکترونیک یا با استقرار کارشناس در داروخانه‌های توزیع‌کننده داروی این بیماران انجام دهد تا داروخانه‌ها امکان توزیع دارو با پست را داشته باشند.

خسروی بیان کرد: داروخانه‌هایی که کار توزیع داروهای این بیماران را انجام می‌دهند، می‌توانند این کار را با پست انجام دهند و ما نیز می‌توانیم این تاییدیه را به صورت الکترونیک یا با استقرار کارشناس انجام دهیم.

وی گفت: در سال ۹۹، تاکنون ۴ هزار و ۹۰۰ بیمار مبتلا به کرونا از خدمات بیمه سلامت خوزستان استفاده کرده‌اند که بابت این بیماران ۲۲ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم. هزینه پرداخت‌شده بابت هر بیمار مبتلا به کرونا ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است البته هزینه بیمارانی که در ICU‌ بستری می‌شوند، بسیار بالاتر از این میزان است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه هنوز برخی افراد دفترچه بیمه سلامت ندارند، افزود: مراجعه نکردن برای اخذ دفترچه، ما را با مشکل مواجه کرده و برخی اوقات مشاهده می‌کنیم یک بیمار پس از بستری پیگیر اخذ دفترچه است.

خسروی بیان کرد: متقاضیان دفترچه بیمه سلامت می‌توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند تا ارزیابی وسع آن‌ها انجام شود. از دهک یک تا سه، دفترچه را به صورت رایگان دریافت می‌کنند و دهک چهار با پرداخت ۳۰۰ هزار تومان و دهک پنج با پرداخت صددرصد هزینه، دفترچه دریافت خواهند کرد. ارزیابی وسع بر عهده ما نیست و توسط وزارت رفاه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ارزیابی وسع برای ۳۶۰ هزار نفر در استان خوزستان انجام شده که ۱۹۸ هزار نفر معادل ۵۵ درصد این افراد، جزو دهک یک تا سه بوده‌اند و به صورت رایگان دفترچه دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: باید یک بار و برای همیشه مساله نداشتن دفترچه، ریشه‌کن شود و کسانی که دفترچه ندارند، برای آن اقدام کنند. بر اساس هم‌پوشانی‌ها، اکنون مراجعه‌کننده چندانی برای اخذ دفترچه نداریم و تعداد کسانی که دفترچه ندارند، بسیار کمتر شده است.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.