×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تشخیص و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز بیمارستان‌های اهواز

سید منوچهر سروری‌نژاد، دبیر پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز در نشست خبری پدافند غیرعامل ضمن تشریح فعالیت‌های این کمیته اظهار کرد: اهمیت پدافند غیرعامل، کاهش آسیب‌پذیری در برابر خطرات بلایا و بحران‌ها است‌.

وی افزود: همچنین این پدافند به مراتب کم‌هزینه‌تر از پدافند عامل با ابزارآلات جنگی خواهد بود و قطعا پیشگیری بهتر از درمان است.

دبیر پدافند غیرعامل علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: در تمام بحران‌ها تنها محلی که تعطیل ندارد مراکز بهداشتی و درمانی است لذا اهمیت پدافند غیرعامل در بحث بهداشت و درمان مشخص می‌شود.

وی افزود: ایمنی بیمارستان‌ها یکی از عوامل پدافند غیرعامل در بیمارستان‌ها است که بخش‌های اکسیژن‌سازها، ژنراتورها و موتورخانه و عملکرد آن‌ها را با اهمیت می‌کند، در همین راستا نیز یک سری دستورالعمل‌ها مشخص و به مراکز بهداشتی و درمانی جهت تشخیص نقاط حادثه‌خیز بیمارستان‌ها تحویل داده شده است.

سروری‌نژاد گفت: حتی در رابطه با آسانسورها در مراکز درمانی و بهداشتی نیز باید توسط کارشناس متخصص نگهداری شود و به آن‌ها اعلام کردیم که سایر نقاط حادثه‌خیز را با ماموران آتش‌نشانی بررسی کنند‌.

وی افزود: وظیفه پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری قبل از ایجاد بحران‌ها است.

دبیر پدافند غیرعامل علوم پزشکی اهواز بیان کرد: نقاط حادثه‌خیز بیمارستان‌های رازی، سینا و گلستان که درگیر پذیرش بیماران کرونایی هستند را مشخص کرده‌ایم.

سروری‌نژاد در رابطه با ساختار مراکز درمانی عنوان کرد: بیمارستان‌های خوزستان قدیمی هستند و براساس استانداردهای قبل از اتقلاب ساخته شده‌اند به همین دلیل در مواقع بحران مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد که در حال پیگیری و رفع این موارد هستیم.

وی افزود: به این دلیل که مردم در هر شرایط بحرانی که به وجود بیاید ابتدا به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه می‌کنند باید طی پد افند غیرعامل آمادگی لازم را در این مراکز ایجاد کنیم.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.