×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پروژه های دفع آب‌های سطحی اهواز به خوبی در حال انجام است

غلام‌رضا شریعتی امروز درحاشیه بازدید از پروژه‌های دفع آب‌های سطحی شهرستان اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما امروز از منطقه غرب اهواز برای بررسی آخرین اقدامات و پروژه های جمع‌آوری و دفع فاضلاب و آب‌های سطحی، بازدید داشتیم تا در بارش‌های احتمالی پیش‌رو با مشکل مواجه نشویم، چرا که در بارش‌های سال گذشته به علت تغییر شرایط اقلیمی با توجه به چند سال خشکسالی پیاپی، شهروندان اهوازی با مشکلات جدی رو‌به‌رو بودند.

وی افزود: بازدیدهایی از شرق اهواز داشتیم و مقرر شد قبل از آغاز بارش‌های احتمالی، اقدامات لازم انجام شده و به سرانجام برسد.

استاندار خوزستان ادامه داد: طی بازدیدهای به عمل آمده مشاهده شد که پروژه‌ها به خوبی در حال انجام هستند، هرچند با تاخیر آغاز شده‌اند، امیدواریم تا پایان آبان ماه که شروع بارش‌های پاییزی پیش‌بینی شده است، تمامی اقدامات به طور کامل انجام شود و در زمینه دفع آب‌های سطحی و فاضلاب شرایط بهتری داشته باشیم.

لایه‌روبی کانال ۶۸ متری کوی علوی آغاز شد

شریعتی در ادامه از لایه‌روبی کانال ۶۸ متری کوی علوی اهواز خبر داد و گفت: بازدیدی از کوی علوی نیز داشتیم، در این نقطه کانالی با نام ۶۸ متری احداث شده است که نقش اساسی در منطقه غرب اهواز ایفا می‌کند و تمام آب‌های سطحی از این طریق دفع می‌شود، اما بیش از ۲۰ سال لایه‌روبی نشده و تقریبا کارایی خود را از دست داده بود.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه لایه‌روبی آن پروژه بسیار بزرگ و هزینه برداری است اما از حدود ۱۰ روز گذشته؛ آغاز شده و با جدیت در حال انجام است که امیدواریم تا ۲۰ روز دیگر به سرانجام برسد و دیگر شاهد مشکلات سال‌های قبل نخواهیم بود.

استاندار خوزستان رسیدگی به مشکلات شهرستان کارون را  یک اولویت برشمرد و عنوان کرد: بازدید از پروژه‌های در دست اقدام شهر کارون از دیگر برنامه‌های امروز ما بود، منطقه که در طول ۲ سال گذشته با مشکلات جدی مواجه شده بودند.

شریعتی ادامه داد: از این رو رسیدگی به این منطقه در اولویت قرار گرفت؛ پروژه خیابان امام رضا(ع) به اتمام رسید و طی ۲ روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید،  پروژه خط لوله‌ای که باید از گاومیش آباد با هدف دفع ِآب‌های سطحی عبور کند، نیز انجام و پمپ نیز خریداری شده است.

رسیدگی به مشکلات کارون یک اولویت است

وی یادآور شد: البته با تامین اعتبار ۵۰ میلیون یورویی از محل صندوق توسعه ملی؛ که اولویت ماست، مشکلات این منطقه به طور کامل و اساسی رفع خواهد شد، اما تا آن زمان اقداماتی برای جبران معضلات ۲ سال گذشته نیز انجام می‌شود.

استاندار خوزستان در ادامه به جزئیات پروژه‌های دفع آب‌های سطحی در دست اقدام سایر مناطق اهواز اشاره کرد و گفت: در منطقه درویشیه اقدامات بسیار خوبی در حال اجراست، که خط فاضلاب استان را لایه‌روبی کنیم و قسمت‌هایی از این پروژه به شهرداری محول شد.

وی خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات تلفیقی توسط شهرداری و آب و فاضلاب استان و تقویت پمپاژ درویشیه، مشکل این منطقه رفع خواهد شد.

شریعتی در پایان بیان کرد: خط اصلی اسلام آباد نیز انجام شده، خط‌های فرعی در دستور کار است که اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز خط‌های فرعی با مشارکت بخش خصوصی تامین شده است و به زودی به انجام می‌رسد. رفع مشکل آسفالت این منطقه در حال انجام است، البته ساکنین با مشکلات دیگری ازجمله محدوده؛ کاربری و اسناد مواجه هستند که در دستور کار قرار گرفته است.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.