×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
تاکید استاندار خوزستان بر اقدام جدی‌تر فرمانداران در مقابله با کرونا

غلامرضا شریعتی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به قرار گرفتن مسجدسلیمان در وضعیت فوق پرخطر کرونا، اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص شهرهای پرخطر تصمیم‌گیری می‌کند که روز دوشنبه ابلاغ می‌شود و ما نیز تصمیمات ابلاغ‌شده را اعمال می‌کنیم.

وی افزود: مسئولان بهداشت و درمان مسجدسلیمان عنوان کرده‌اند که تعداد بیماران مسجدسلیمان شامل بیماران اندیکا و لالی نیز هست اما جمعیت کل تنها به جمعیت مسجدسلیمان تقسیم می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: لالی و اندیکا، بیمارستان ندارند که اگر این مسائل لحاظ شود از وضعیت پرخطر خارج می‌شوند بنابراین به دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کردم که این مساله را بررسی کنند. در صورت صحیح بودن این موضوع، احتمال خروج مسجدسلیمان از وضعیت پرخطر وجود دارد اما فعلا مقررات پرخطر را برای این شهرستان اعمال می‌کنیم تا این مساله روشن و قطعی شود.

وی افزود: با توجه به فرمایشات حضرت آقا، تاکید شد که فرمانداران جدی‌تر عمل و مراقبت کنند و تیم‌های بازرسی تشکیل شود و نظارت جدی داشته باشند. بسیج نیز نیروهای مومن، جوان و مخلص جمع کند و همراه با فرمانداران در این زمینه اقدام کنند.

شریعتی بیان کرد: مقرر شد با جدیت از مراسم تشییع جنازه و عروسی جلوگیری شود. زیارت اهل قبور و حضور در قبرستان‌ها نیز تا حد امکان ممنوع شود و تشییع جنازه‌ها هم محدود برگزار شود که این مسائل بر عهده فرمانداران، نیروی انتظامی و دادستانی‌ها است و هر کس غیر از این عمل کند، تخلف کرده است.

وی تصریح کرد: در صورتی که در شهرستان‌ها اتفاقی بیافتد، فرماندار و دادستان و نیروی انتظامی را مسئول و مقصر آن می‌دانیم زیرا باید باجدیت ورود کرده و برخورد کنند.

استاندار خوزستان گفت: ضوابط و مقررات برای کنترل بیماری همه‌گیر و اپیدمی، باید با جدیت پیگیری شود. نمی‌شود تنها با سفارش و توصیه اقدام کرد؛ باید محکم و مطابق با انتظارات برخورد کنیم تا این ویروس همه‌گیر را کنترل و مدیریت کنیم و شرایط را برای پیشبرد امور در آینده، هموار کنیم.

وی افزود: در حال حاضر به نظر می‌رسد قدرت انتقال ویروس سریع‌تر و کشندگی ویروس بیشتر شده است؛ نوع جهش‌یافته اروپایی ویروس کرونا وارد کشور شده است و این مساله، مراقبت بیشتر ما را می‌طلبد.

شریعتی بیان کرد: تاکید کرده‌ایم تصمیمات خلق‌الساعه اتخاذ نشود؛ باید تصمیمات پخته و بر اساس پیشنهادهای دانشگاه علوم پزشکی ارائه و پس از بررسی‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: برخی شهرستان‌ها مانند ایذه و آبادان چند تجربه موفق داشته‌اند که مقرر شد سایر شهرستان‌ها نیز این تجربه‌ها را بررسی کنند تا در صورت امکان، استفاده شود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.