×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
رفتار نیروی انتظامی، تعیین‌کننده نوع نگاه مردم به حکومت است

غلامرضا شریعتی در نشست با فرمانده و معاونین نیروی انتظامی خوزستان که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی ناجا استان برگزار شد، با اشاره به بررسی مسائل طرح‌شده در این جلسه اظهار کرد: در جلسه‌ای که داشتیم در جریان برنامه‌های آتی نیروی انتظامی و مباحث مورد توجه مردم استان خوزستان در رابطه با حفظ امنیت استان و مشکلاتی که فرا روی پلیس است، قرار گرفتم و موارد مذکور به بحث گذاشته شد.

وی با تأکید بر اهمیت وجودی نیروهای انتظامی گفت: مظهر حاکمیت هر حکومتی، در پلیس آن تعریف شده است. نیروهای نظامی و امنیتی کار مهم و حیاتی و ارزشمند حفاظت از کیان و تمامیت ارضی کشور را بر عهده دارند و در مواقع بحران و در مرزها حضور دارند، اما نیروهای انتظامی مظهر حاکمیت هستند چرا که در هر زمانی اعم از آرامش و عادی و غیرعادی کماکان حضور دارند و اعمال قانون و حاکمیت در شهرها توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود.

شریعتی افزود: ممکن است مردم فرصت صحبت و دیدار با استاندار یا رئیس جمهور کشور خود را پیدا نکنند اما نیروی انتظامی هر روز و هر لحظه در دسترس آن‌ها است و با آن سر و کار دارد که این نشان‌دهنده و نمود مظهر کارکرد دولت و نظام جامعه در نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه نوع نگاه مردم نسبت به حاکمیت ارتباط مستقیمی با نوع رفتار نماد حاکمیت در جامعه خواهد داشت، گفت: نیروی انتظامی که نماد حکومت در یک جامعه است با نوع رفتار، عملکرد و کارکرد خود در آن جامعه، تعیین‌کننده نوع نگاه مردم نسبت به حکومت است.

استاندار خوزستان بیان کرد: امیدواریم با فرماندهی جدید نیروی انتظامی که از فرزندان همین استان است و مراتب ارتقاء را پله به پله طی کرده، بتوانیم شرایط استان خوزستان را بهبود ببخشیم و با تکمیل زحماتی که در گذشته کشیده شده، در مسیر رضایتمندی مردم عزیز استان که رضایتمندی خداوند بزرگ را در پی دارد، گام برداشته و کوشا باشیم.

وی با یادآوری زحمات مدافعان و مجاهدان راه سلامت گفت: در این جلسه، نیروی انتظامی استان خوزستان به مناسبت قدردانی از پزشکان و پرستاران و پیراپزشکان و نیروهای بهداشت و سایر کسانی که در جبهه نبرد با ویروس کرونا فعالیت دارند و از جان خود مایه گذاشته‌اند و در راستای سلامت جامعه خطر می‌پذیرند، برنامه‌ای را تدارک دیدند و با دعوت از دکتر فرهاد ابول‌نژادیان ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان نماینده مدافعان سلامت در استان از وی تقدیر کردند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.