×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
فعالیت بندر شادگان از سرگرفته شد

امید صبری‌پور اظهار داشت: با هدف رونق بیشتر فعالیت‌های بازرگانی و همچنین زمینه‌ مساعد در اسکله تجاری شادگان ترخیص کالای همراه مسافر در بندر شادگان از سر گرفته شد.

وی افزود: کالاهای زیادی در بندر شادگان انبار شده بودند که با همکاری شورای تامین استان خوزستان، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و استاندار خوزستان از امروز ترخیص این کالاها در این بندر آغاز شد و بازارچه همراه مسافر نیز در این شهرستان فعالیت خود را از سرگرفت.

صبری‌پور بیان کرد: رونق کسب و کار و بازرگانی و به دنبال آن ایجاد فرصت‌های اشتغال از طریق تخلیه و بارگیری انواع کالا در این بندر محلی از اهم اهدافی است که برای فعالیت مجدد بندر و بازارچه کالای همراه مسافر دنبال می‌شود.

وی اظهار داشت: با از سرگیری فعالیت بازارچه کالای همراه مسافر در شادگان می‌توان شاهد حضور مردم خوزستان در این شهرستان باشیم تا زمینه رونق اشتغال و اقتصاد در منطقه فراهم شود.

سرپرست فرمانداری شادگان گفت: مردم شادگان باید از شرایط و ظرفیت ایجاد شده در بندرتجاری این شهرستان استفاده کنند زیرا ماندگاری بندر به رونق و تردد شناورها در آن بستگی دارد.

صبری‌پور با اشاره به نقش بازارچه کالای همراه مسافر شادگان گفت: دولت سعی دارد با ایجاد زمینه مناسب کسب و کار و تجارت، معیشت مرزنشینان را تسهیل کند زیرا این بازارچه در ایجاد اشتغال شهرستان نقش پررنگی خواهد داشت.

بندرشادگان به عنوان هفتمین بندرتجاری استان خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار و با هزینه ای افزون بر ۴٠٠ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تکمیل شده است که در دولت تدبیر و امید افتتاح شد.

این بندرتجاری مشتمل بر ۲پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ١٠٣ متر و عرض ١٢ متر ،۲پل دسترسی می باشد.

این بندر محلی با عمق اسکله حداقل ۵.۵ متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناورهای زیر ۵٠٠٠ تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ١٠٠ هزار تن در سال را دارد و رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهم اهداف بهره برداری از آن به شمار می آید.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.