×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
افزایش بزرگراه‌های خوزستان تا سال آینده

غلامرضا شریعتی در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های خوزستان که امروز (۲۷ مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در ۶ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شرایط بهتری از نظر تعداد تصادفات و موارد جرحی و فوتی داشته‌ایم.

وی افزود: این کاهش‌ها در تلفات و موارد جرحی نشان‌دهنده توجه بیشتر مردم در رعایت مقررات و همچنین کار شبانه‌روزی و حضور پیشگیرانه پلیس راه و اهتمام اورژانس برای کاهش آمار فوتی‌ها است.

شریعتی گفت: همچنین تلاش اداره‌کل راهداری در زمینه نصب علائم پیشگیرانه و ایمنی در جاده‌ها و کار بی وقفه‌ای که در این زمینه انجام شده و نیز کارهایی که در بخش بهسازی و ترمیم جاده‌ها و استفاده از وسایل ایمنی همچون گاردریل‌ها و نیوجرسی صورت گرفته است، در این موفقیت تاثیرگذار بوده است.

استاندار خوزستان افزود: همچنین اداره‌کل راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت در توسعه راه‌های استان خوزستان نقش ویژه‌ای ایفا کردند و تا سال آینده با چهار خطه شدن محور رامهرمز تا خیرآباد و همچنین مسیر غیزانه تا ایذه میزان بزرگراه‌های استان افزایش چشمگیر پیدا می‌کند.

وی گفت: این وضعیت برای ما نویدبخش و دلگرم‌کننده است. حوزه معاونت عمرانی استانداری و دفتر فنی و حمل و نقل و ترافیک نیز سیاستگذاری و برنامه‌ریزی خوبی داشتند که قابل تقدیر است.

استاندار خوزستان بیان کرد: البته این آمار مربوط به پیش از اربعین است و ما در کاهش فوتی‌ها در جاده‌های روستایی در کشور رتبه اول را به دست آوردیم و در آمار مجروحین در جاده‌های روستایی نیز رتبه سوم در سطح کشور را به دست آوردیم.

شریعتی گفت: البته آمار تصادفات موتورسیکلت افزایش پیدا کرده است و این زنگ خطری برای ما به شمار می‌رود. از عوامل آن هم عدم فرهنگ‌سازی و بعضا تردد موتورسیکلت‌های فرسوده یا فاقد چراغ سالم است که باید در این زمینه سخت‌گیری لازم انجام شود.

وی افزود: البته به دلیل افزایش سه برابری کشت تابستانه، افزایش تردد روستاییان را داشته‌ایم و از این رو احتمال تصادف هم افزایش می‌یابد و لازم است در راه‌های روستایی سخت‌گیری در رعایت قوانین بیشتر شود و کنترل‌ها افزایش یابد.

استاندار خوزستان گفت: امیدواریم آمار استان در نیمه دوم سال بهتر شود و شاهد افزایش ایمنی مسافران در خوزستان باشیم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.