×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
ضعف برخی از معاونین استانداری خوزستان در تعلل ارسال مستندات به وزارت کشور غیر قابل چشم پوشی است

مدیرکل مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان در گفتگوی با خبرنگاران در خصوص گزارش اخیر مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی وزارت کشور  مبنی بر ارزیابی عملکرد استانداری های سراسر کشور بر اساس ارزیابی عملکرد سال ۹۸ به استناد مصوبه شورای عالی اداری و میزان موفقیت آن استانداری ها در اجرای برنامه ها و اهداف کمی و تخصصی اصلاح نظام اداری در قالب شاخص های عمومی و اختصاصی گفت:  در راستای استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در دستگاه های اجرایی ؛ موضوع فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری ؛ وزرات کشور سالانه به منظور آگاهی از میزان موفقیت ستاد استانداری های سراسر  کشور در دو حوزه  شاخص های عمومی و اختصاصی در مهرماه هر سال به استانداری ها ابلاغ می شود.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان گفت: تداخل بازه زمانی ارسال مستندات اجرای شاخص های عمومی و اختصاصی به سامانه وزارت کشور با شیوع ویروس کرونا و به تبع آن تعطیلی استانداری خوزستان ادارات و نهادهای دولتی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان و صیانت از سلامتی شهروندان به عنوان اولویت نخست استاندار خوزستان ؛ امکان بارگذاری و ارسال مستندات به سامانه وزارت کشور از سوی متصدیان مربوطه به شکل غیر ارادی سلب شد.

مدیرکل مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان بیان داشت : بر این اساس معاونت های استانداری نیز درگیر مدیریت بحران ویروس کرونا در استان بودند . بدین شکل مهلت زمانی ارسال مستندات اجرای شاخص های عمومی و اختصاصی به سامانه وزارت کشور منقضی شد.

رزمی بیان داشت:  موضوع دیگری که می بایست در این خصوص عنوان کنم این ارزشیابی توصیفی بوده و در چهار سطح عالی خوب متوسط وضعیف ارزیابی می گردد که استان خوزستان در سطح خوب قرار گرفت

مدیرکل مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان بیان کرد بعنوان مثال شاخص های عمومی از اصلاح ساختار اداری ؛ توسعه دولت الکترونیک ؛ مدیریت سرمایه انسانی، مدیریت سبز ناظر بر عملکرد ستاد استانداری است و مربوط به عملکرد استانداران نمی شود.

مدیرکل مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان بیان داشت: ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان در قالب جشنواره شهید رجایی برگزار می شود و ارتباطی با این موضوع پیدا نمی کند.

رزمی تصریح کرد: گزارش مزبور ناظر بر اجرای شاخص های عمومی و اختصاصی ستاد استانداری و فرمانداران تابعه است.

مدیرکل مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان گفت: در گزارش اخیر وزارت کشور ؛علی رغم شیوع ویروس کرونا و تعطیلی در بازه زمانی بارگذاری مستندات ،استانداری خوزستان در شاخص های اختصاصی ۸۴ درصد و همچنین در شاخص های عمومی ۷۱ درصد محقق شده است .

وی تصریح کرد: در سال ۹۷ ستاد استانداری در شاخص های اختصاص رتبه اول و در شاخص های عمومی رتبه ششم در میان استانداری های کشور کسب کرد.

مدیرکل مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان یادآور شد : سرجمع در سال ۹۷ ستاد استانداری رتبه ششم در کشور را به خود اختصاص داد. این شاخص ها براساس خوداظهاری واحدهای مربوطه ستاد استانداری  ارزیابی می شود.

وی گفت: باید توجه داشت که عملکرد استانداران بر اساس شاخص های کلان توسعه ای ارزیابی می شود و آنچه این روزها منتشر شده ناظر بر حوزه عملکردی ستاد استانداری بعنوان یک دستگاه اجرایی است که بعنوان یک الزام اداری بطور سالانه انجام می شود.

مدیرکل مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان گفت: البته در این زمینه نباید از ضعف برخی از معاونین ذیربط استانداری خوزستان در انعکاس و بارگذاری مستندات نیز چشم پوشی کرد که در این زمینه استاندار محترم تذکرات لازم را به معاونین ذیربط ابلاغ کرده است .

رزمی یادآور شد : بر این اساس نمی توان این ارزیابی به عملکرد استانداران در سطح استان تعمیم داد. چرا که مسئولیت اجرای این شاخص ها و ارسال مستندات بر عهده معاونین ذیربط استانداری خوزستان بوده است و اساسا با ارزیابی عملکرد مدیریت ارشد استانها که مربوط به شاخص های کلان توسعه ای می باشد متفاوت است.

وی بیان داشت: شیوع کرونا  در بازه زمانی ارسال مستتدات به سامانه وزارت کشور و تعلل برخی از معاونین‌استانداری خوزستان را باید به عنوان دو عامل نتیجه این گزارش عنوان کرد.‌اگر این گزارش ناظر برعملکرد استاندار محترم در سطح استان می بود چگونه ممکن است در عرض یکسال شاخص های استان از رتبه ششم به رتبه سی و یکم تنزل پیدا کند .

مدیرکل مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان در پایان تاکید کرد: بر اساس همین گزارش توصیفی وزارت کشور و براساس ارزیابی عملکرد سال ۹۸ ؛ ستاد استانداری خوزستان از چهار سطح عالی ؛ خوب؛ متوسط و ضعیف ؛ در سطح خوب قرار گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.