×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
چرا مبتلایان بحرانی کرونا بیشتر شده‌اند؟

دکتر سیدمحمد علوی اظهار کرد: هر روز شاهد استفاده از واژه “رکوردزنی” در آمار کرونا هستیم زیرا روز به روز بر تعداد موارد ابتلا و مرگ افزوده می‌شود.

وی افزود: در ابتدا این ویروس ناشناخته بود و فکر می‌کردیم قدرت آنچنانی ندارد اما با تغیراتی که در ویروس ایجاد شده، همه دنیا را به زانو درآورده است.

علوی با اشاره به تغییرات ویروس، بیان کرد: یکی از تغییرات این ویروس، آنتی‌ژنیک است یعنی تغییراتی در ویروس ایجاد شده که از سیستم ایمنی فرار می‌کند و به این ترتیب، تعداد زیادی از افراد مجددا به عفونت مبتلا می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: افزایش واگیری و عفونت‌زایی را نیز شاهد هستیم. قدرت انتشار ویروس زیاد شده است و اگر قبلاً یکی دو نفر از خانواده به ویروس مبتلا می‌شدند اکنون تمام خانواده مبتلا می‌شوند.

علوی گفت: سومین تغییر ویروس، افزایش شدت بیماری‌زایی است؛ درصد افرادی که به وضعیت بحرانی می‌رسند افزایش پیدا کرده و میزان کشندگی و مرگ و میر نیز بیشتر شده است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: با ویروسی سر و کار داریم که درمان و واکسن ندارد بنابراین تنها راه پیشگیری همان استراتژی شفا یعنی شستشوی مرتب دست‌ها با صابون، رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک است. باید همه این دستورالعمل‌های بهداشتی با هم انجام شوند زیرا هر کدام به تنهایی نمی‌تواند از بیماری پیشگیری کند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.