×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
روش های نوین در تولید برق پایدار به کار گرفته می شود

فرهاد ایزدجو در آیین تجلیل از تلاشگران شرکتهای بهره برداری از سد و نیروگاه های برق آبی سازمان آب و برق خوزستان در زمینه کسب رتبه برتری کشوری در تامین برق مصرفی تابستان ۹۹ در جمع مدیران اظهار کرد: با وجود محدودیت های مالی فراوانی که پیش روی سازمان قرار داشت تعمیرات نیروگاه را در اولویت کاری قرار دادیم تا با همکاری همه واحدهای درگیر تولید بتوانیم خروجی برق پایداری داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: امسال روش های نوینی در دستور کار سازمان قرار گرفت که از جمله می توان به رصد کلیه واحدها به صورت آنلاین و پیش بینی های پیشگیرانه و کار کارشناسی تعمیرات اشاره کرد. نتیجه کار به حداقل رساندن هزینه ها و اولویت بندی برنامه تعمیرات بوده است تا از این طریق توجه به نقاط ضعفی که باعث پایداری می شوند اولویت بندی شوند.

ایزدجو به برنامه ریزی های ویژه سازمان آب و برق در جهت پایداری تولید برق از نیروگاه های برقابی اشاره و تصریح کرد: سازمان آب و برق خوزستان در مدیریت کارها بر حسب بحران های از پیش شناسایی شده و اقداماتی را از قبل تدارک دیده بنابراین در شرایط مختلف تیم های کارشناسی فعال می شوند و بهترین تصمیات بنابر سناریو از پیش تعیین شده گرفته می شوند.

وی با مرور سختی های سیلاب ۹۸ گفت: اساس تصمیمات سازمان بر اساس هماهنگی و هم افزایی است خصوصا بعد از سیلاب این هماهنگی ها به شدت قوت گرفت. باید توجه داشت که عمر نیروگاه های ما بسیار زیاد است و تعمیرات چندانی به دلایل محدودیت های مالی انجام نشده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان نیروگاه های استان را دارای فرسودگی های فروان خواند و ادامه داد: نیروگاه دز بیش از پنجاه سال عمر دارد و باید در شرایط فرسودگی برنامه ریزی تولید برق در نیروگاه ها صورت بگیرد. امسال خروج های بدون برنامه در تابستان بسیار کم شده و به ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته رسیده است و در طول کل تابستان فقط یک مورد قطعی بدون برنامه داشتیم.

ایزدجو گفت: علیرغم اینکه در بعضی مواقع تولید برق کمتری نسبت به سالهای قبل داشتیم ولی درآمد بیشتری حاصل شد و با تناسب تعیین قیمت جدید سود خوبی برای شرکت فراهم آمده که در نهایت باعث توسعه در خوزستان خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.