×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مدیریت بانک‌ها همراهی حداقلی با تصمیم‌گیران استان را ندارند

سید کریم حسینی در جلسه‌ مجمع نمایندگان خوزستان و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با توجه به وضعیت حاکم بر کشور و همچنین با توجه به اینکه در آستانه تعیین، تصویب و برنامه‌ریزی برای بودجه سال ۱۴۰۰ و همچنین برنامه هفتم توسعه برگزار شد. در این جلسه در خدمت مدیرانی که در حوزه اولویت‌های نیاز استان هستند و همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بودیم تا این جلسه مقدمه‌ای برای جلسات آینده باشد و بتوانیم از ظرفیت نمایندگان مجلس و جایگاه مجلس برای سال آینده و همچنین برنامه پنج ساله آینده کشور استفاده کنیم.

وی افزود: ان‌شاالله این جلسات ادامه‌دار خواهد بود و باید در خصوص نیازها، برنامه‌ها و تعیین اهداف، یک ستاد از استان داشته باشیم و این ستاد حاصل مشورت‌ها، برنامه‌ریزی، همفکری و همدلی تمام دست‌اندرکاران امر از مجریان تا نمایندگان مجلس باشد. ضمن این‌که به دنبال این هستیم که کمیته‌ای مشترک از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و با حضور برخی نمایندگان به نمایندگی از دستگاه‌های اجرایی با تعیین اولویت‌ها و جمعی از نمایندگان مجلس داشته باشیم. در این کمیته‌ها نیازها، اولویت‌ها و هدف‌گذاری‌ها مشخص خواهد شد تا بتوانیم از تمام اهرم‌های موجود در جهت استفاده از درآمدهایی که در استان حاصل می‌شود، در درون استان بهره ببریم. در حال حاضر درآمدهای بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف داریم که اگر در استان مدیریت شوند، می توانیم بخش اعظمی از نیازهای درون‌استانی را برطرف کنیم.

نماینده اهواز همچنین بیان کرد: هر ساله برای بودجه‌های سال بعد، کمیسیون تلفیق تشکیل می‌شود و در این کمیسیون نیز مجموعه‌ای از نمایندگان حضور دارند و قطعا به دنبال این هستیم که تعدادی از نمایندگان استان در این کمیسیون حضور داشته باشند تا هم برنامه‌ها و نیازهای استان را منتقل کنند و هم مطالبه‌گری در بخش بودجه‌ریزی کشور را در این کمیسیون داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با گله‌مندی از مدیریت حاکم بر بانک‌های استان، گفت: از مدیران اجرایی و به ویژه مدیران بانکی در استان بابت زحمتی که می‌کشند، تقدیر کرده و احترام تمام بزرگواران را هم حفظ می‌کنیم ولی معتقدیم که مدیریت بانک‌ها در استان متاسفانه همراهی حداقلی با مدیران اجرایی، نمایندگان مجلس و تصمیم‌گیران در استان را ندارند و در مقایسه با سایر استان‌ها می‌بینیم که همراهی بانک‌ها و مدیران بانکی در استان‌های دیگر خیلی بهتر از استان خوزستان است. علی‌رغم اینکه در استان خوزستان سپرده‌ها، گردش پولی و دیگر حساب‌ها به نسبت سایر استان‌ها خیلی بهتر، روان‌تر و بیشتر است. به هر حال این مطالبه جدی نمایندگان مجلس است و گاهی می‌شنویم که مدیران اجرایی و حتی مسئول اجرایی استان نیز این نقد را نسبت به بانک‌های استان دارند.

وی افزود: باید به یک روزی برسیم که مدیران بانک‌ها تمکین کنند و اگر نیاز به صحبت با مدیران آن‌ها در کشور است، صحبت می‌کنیم. موارد و مصادیقی بوده است که به عنوان نماینده مردم از طریق مدیرعامل کشوری یک بانک پیگیری کرده‌ام که مورد پذیرش آن‌ها قرار گرفته است اما متاسفانه مدیرعامل آن بانک در استان تمکین نمی‌کند و همیشه به دنبال راه‌هایی هستند تا کارهای مردم و مراکز تولیدی که معطل مانده‌اند، پیش نروند. در حالی که اراده تمام بانک‌های کشور کمک به تولید است، این مهم در استان صورت نمی‌گیرد و قطعا این مسائل را هم در جلسات و هم در پیگیری‌ها و هم بخش نهادهای نظارتی مطرح و دنبال خواهیم کرد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.