×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
تولید فولاد در کشور افزایش یافت

خداداد غریب‌پور شنبه در جریان بازدید از فولاد شادگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چشم انداز تولید فولاد تا افق ۱۴۰۴  رسیدن ظرفیت تولید به ۵۵ میلیون تن در سال است که پیش‌بینی می‌شود بااقدامات انجام شده در صنعت فولاد کشور این رقم زودتر محقق شود.

وی از پیش‌بینی صادرات بیش از چهار میلیارد دلار فولاد با همت فعالان این عرصه به خارج از کشور اشاره کرد و افزود:صنعت فولاد کشور با اشتغالزایی ۲۰۰ هزار نفر در کشور در سالجاری به تولید بالای ۳۲ میلیون تن خواهد رسید.

غریب‌پور ادامه داد: صنعت فولاد کشور در شرایطی قرار گرفته که امسال ۱۸ میلیون تن به تولید گندله و حدود ۱۰ میلیون تن به تولید کنسانتره فولاد اضافه خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی احداث کارخانه فولاد شادگان گفت: با تامین منابع و هماهنگی بین اعضای ستادی این پروژه در ابتدای سال ۱۴۰۱ تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: شرکت فولاد شادگان برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد کرده که حدود ۷۰ درصد این افراد  بومی هستند، اما هدف اصلی ما ارتقای جایگاه نیروهای بومی و تقویت آنهاست.
حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد افزود: افزایش خدمات اجتماعی فولاد شادگان به این شهرستان و تقویت روابط عمومی این شرکت خواسته مردم و ارگان‌های محلی است تا عموم مردم از این مسایل مطلع شوند.

وی اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی احداث کارخانه فولاد شادگان کند است اما با تاکید وزارت صمت و برداشتن موانع پیش رو انتظار می رود گام مهمی برای تکمیل این طرح در راستای ایجاد اشتغال و استفاده از نیروهای بومی برداشته شود.
سرپرست فرمانداری ویژه شادگان نیز در این بازدید گفت: توسعه شادگان با امکانات کشوری و استفاده از فایناس صورت می‌گیرد.
امید صبری‌پور اظهار کرد: با بهره برداری و توسعه شرکت فولاد شادگان انتظار می رود از ظرفیت نیروهای بومی در این شرکت بیشتر استفاده شود.

وی افزود: در زمینه عمل به مسوولیت‌های اجتماعی از سوی فولاد شادگان نیز شاهد اقدامات موثری خواهیم بود.

مجتمع فولاد شادگان در جنوب خوزستان، یکی از هشت طرح مطالعات جامع فولاد کشور در راستای توسعه اشتغال در منطقه محروم شادگان است که در زمینی به مساحت ۲۵۶ هکتار و در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شادگان در سال ۱۳۸۲ مورد مطالعه قرار گرفت.
مجتمع فولاد شادگان از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک و به واسطه نزدیکی به اسکله اختصاصی شرکت فولاد خوزستان در بندر امام خمینی (ره) و حمل و نقل آسان مزیت ویژه ای دارد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.