×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
رییس دادگستری خوزستان: برخورد با سارقان مسلح بدون مسامحه است

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در دیدار با سردار سرتیپ سیدجعفر میر احمدی نماینده ستاد نیروهای مسلح بر اهمیت، جدیت و قاطعیت دستگاه قضایی استان در صیانت از امنیت و آسایش مردم تاکید کرد و گفت: دادگستری خوزستان تمام تلاش خود را در زمینه ایجاد و صیانت از امنیت مردم استان بکار گرفته و اجازه نخواهد داد خدشه‌ای به امنیت و آسایش مردم وارد شود و با مخلان نا امنی همواره مبارزه می‌کند.

وی تصریح‌کرد: همکاران قضایی در اسرع وقت و خارج از نوبت به پرونده‌های متهمان و مجرمین دستبرد به اموال مردم و مخلان امنیت عمومی رسیدگی کنند و بدون تاثیر جوسازی دشمنان داخلی و خارجی آنان را به اشد مجازات محکوم کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در خوزستان ایجاد نا امنی در کشور را از اهداف دشمنان انقلاب عنوان‌کرد و افزود: بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران با سوء استفاده از مشکلات مردم و درست کردن شائبه به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه و تضعیف نیروهای امنیتی و انتظامی کشور هستند؛ لذا نباید اجازه داد دشمنان به تحقق اهداف خود دست پیدا کند و باید با قاطعیت و جدیت از نیروهای امنیتی و انتظامی حمایت همه جانبه صورت بگیرد.

سهل انگاری برخی دستگاه‌های اجرایی یکی از عوامل ایجاد ناامنی در کشور

مرادی یکی از عوامل ایجاد نا امنی در کشور را سهل انگاری برخی از دستگاه ها برشمرد و اظهارداشت: همه دستگاه‌ها موظف هستند در بحث ایجاد و برقراری امنیت در جامعه با دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی و انتظامی همکاری و تعامل سازنده داشته باشند و دستگاه قضایی استان هیچ عذر و بهانه‌ای از دستگاه سهل انگاری در این زمینه را نمی‌پذیرد و اگر کوتاهی از دستگاهی سر بزند برخورد قاطعی با آن انجام می‌شود.

وی افزود: به منظور بررسی دقیق و پیگیری جدی جهت مبارزه با مخلان نظم عمومی و دیگر جرائم مهم، ستاد مبارزه با جرائم خاص در دادگستری خوزستان تشکیل و راه‌اندازی شده است و مصوبات آن برای همه دستگاه های اجرایی الزامی است.

قاچاق اسلحه در مناطق مرزی رو به افزایش است

رییس دستگاه قضایی استان همچنین از دیگر عوامل ایجاد نا امنی را قاچاق اسلحه در کشور دانست و گفت: میزان خرید و فروش و استفاده از انواع اسلحه غیرمجاز در استان‌های مختلف کشور به ویژه مناطق مرزی در حالی رو به افزایش است که تعداد جرایم ارتکابی با سلاح گرم نیز روز به روز افزایش می‌یابد و این خود زمینه‌ساز ناامنی و بروز اقدامات خشونت‌آمیز و همچنین جرم‌خیزی در جامعه است.

مرادی افزود: برهمین اساس لازم است تا تمهیداتی در نظر گرفته شود و امکان دسترسی آسان و ساده مجرمان به اسلحه از بین برود که بخشی از این اقدام با اصلاح قوانین و تشدید مجازات خرید و فروش و حمل اسلحه عملی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی استفاده از ظرفیت رسانه در ایجاد امنیت پایدار در جامعه را بسیار تاثیر گذار بر شمرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند در ایجاد و تحکیم امنیت در کشور نیز کارآمد باشند و باید اقدامات دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و امنیتی در مبارزه با سارقان و مخلان ناامنی در جامعه رسانه‌ای شود تا مردم از اقدامات آنها اطلاع داشته باشند.

در این دیدار همچنین سردار سرتیپ میر احمدی نماینده ستاد نیروهای مسلح حمایت دستگاه قضایی خوزستان از نیروهای امنیتی و انتظامی برای برخورد و مجازات برای مخلان امنیت جامعه را سازنده دانست و اظهار داشت: باید با اشد مجازات با برهم‌زنندگان امنیت و آرامش مردم برخورد شود تا مایه عبرتی برای کسانی باشد که با اقداماتی از این دست، به فکر قدرت نمایی هستند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.