×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
رکورد بستری بیماران کرونا در خوزستان / مراجعه جمعی خانواده‌ها به مراکز درمانی

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جلسه نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان که  در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵ بیمارستان در خوزستان در حال درمان بیماران مبتلا به کرونا هستند اما هنوز از ظرفیت بیمارستان‌های ارتش استفاده نشده است.

وی افزود: برخی بیمارستان‌ها مانند بیمارستان امیرالمومنین(ع) تامین اجتماعی و فاطمه الزهرا(س) ناجا در اهواز بیمارستان‌های معین هستند و تمام ظرفیت این بیمارستان‌ها در اختیار بیماران کرونا قرار دارد.

ابول‌نژادیان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند، عنوان کرد: حدود ۲۳۰ نفر از این بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه و حدود ۶۱۵ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم توجه جدی شهروندان به کرونا، گفت: بیشترین رکورد بستری بیماران در پیک دوم کرونا در خوزستان، در سه چهار روز گذشته و به تعداد بستری ۱۱۰ نفر بوده است؛ متوسط بستری روزانه بیماران کرونا در خوزستان ۸۰ تا ۱۰۰ مورد است.

وی با بیان اینکه هنوز آمار موارد فوتی در خوزستان تک‌رقمی است، تصریح کرد: دو هفته پس از افرایش موارد مبتلایان، آمار بیماران مراقبت ویژه و سپس موارد فوتی بالا می‌رود. خواهش می‌کنیم سازمان‌ها همکاری کنند و اهتمام جدی به مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان داشته باشند.

ابول‌نژادیان عنوان کرد: بسیاری از خانواده‌ها به صورت جمعی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و مشخص است که این آلودگی در خانواده‌ها اتفاق می‌افتد؛ در برخی از خانواده‌ها چند نفر از اقوام نزدیک به کرونا مبتلا می‌شوند که نشان از حضور در دورهمی‌های خانوادگی دارد بنابراین از همه مردم خواهش می‌کنیم برای مدیریت این وضعیت، دید و بازدیدها را متوقف کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در اسفندماه و فروردین‌ماه مردم کمتر به دید و بازدید می‌رفتند و از کرونا ترس داشتند اما وضعیت پارک‌ها و بوستان‌های اهواز در شب‌های گذشته به گونه‌ای بود که نشان می‌دهد توجه و اهتمام مردم کاهش یافته است؛ امیدواریم این موضوع بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: امروز نخستین پزشک شهید مدافع سلامت در بیمارستان رازی اهواز تشییع شد. این پزشک در تمام مدت شیوع کرونا در بیمارستان رازی در حال ارائه خدمت بود و پس از دو بار ابتلا، در نهایت شب گذشته جان باخت.

ابول‌نژادیان عنوان کرد: وضعیت امکانات بیمارستان‌ها خوب است اما در برخی شهرستان‌ها کمبود امکانات داریم. در بیمارستان رامشیر ICU و سی‌تی‌اسکن نداریم و در صورت نیاز، بیماران به ماهشهر منتقل می‌شوند. در حال تلاش هستیم تا شرایط فراهم شود و بیمار به شهرستان دیگری منتقل نشود.

وی در خصوص وضعیت داروهای تقلبی گفت: در خوزستان کاملا بر چرخه توزیع دارو مسلط هستیم. داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها از شرکت‌های پخش داروی مشخصی دارو را تهیه می‌کنند و اجازه تهیه دارو خارج از این چرخه را ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: خوشبختانه هیچ داروی تقلبی در خوزستان کشف نشده است. همه داروهای بیماران مبتلا به کرونا از طریق بیمارستان‌ها در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و هیچ بیماری برای تهیه دارو به خارج از بیمارستان هدایت نمی‌شود.

وی در خصوص آمادگی کادر درمان برای مراجعه بیماران با عارضه تنگی نفس در پس نخستین بارش پاییزی، بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای سلامت خوزستان، از مردادماه هرس درختان کنوکارپوس توسط شهرداری‌ها آغاز شد و درصد بالایی از درختان در شهرهایی که احتمال چنین اتفاقی بود، هرس شدند. بیمارستان‌ها همه داروهای تنفسی را دپو کرده‌اند و به کادر درمانی نیز آموزش‌های لازم ارائه داده شده است.

ابول‌نژادیان ادامه داد: با این وجود از شهروندان می‌خواهیم کسانی که در سالیان گذشته سابقه حمله تنفسی داشته‌اند، حتما قبل از بارندگی به پزشک مراجعه کنند. یکی از دلایل عمده‌ای که افراد در پی بارندگی دچار مشکل می‌شوند، التهاب راه‌های هوایی است که در این راستا باید کسانی که سابقه آسم، بیماری‌های آلرژیک یا حمله تنفسی داشته‌اند به پزشک مراجعه کنند و درمان شوند تا شانس بروز حمله تنفسی در این افراد کاهش یابد.

وی گفت: توصیه می‌شود شهروندان به محض ابرناک شدن هوا و از قبل از بارندگی، در منازل بمانند و در و پنجره‌ها را ببندند و حتما داروهای تنفسی را استفاده کنند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.