×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
بومی‌سازی بیش از ۲۰ هزار قطعه پرمصرف حفاری

سیدعبدالله موسوی امروز (۱۹ مهرماه) در جمع خبرنگاران در اهواز، اظهار کرد: تامین و خرید اقلام ساخت داخل در چارچوب رعایت قانون، حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی در سال جهش تولید، در دستور کار شرکت ملی حفاری ایران قرار دارد.

وی افزود: در این زمینه در سال جهش تولید تاکنون بیش از سه هزار میلیارد ریال خرید اقلام ساخت داخل توسط شرکت ملی حفاری ایران انجام شده است. تامین و خرید این اقلام که به طور عمده کاربردی پرمصرف در صنعت حفاری دارند، در قالب ۷۹۱ فقره تقاضا و یک هزار و ۸۵۹ قلم کالا انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: بررسی سوابق خرید خارجی این اقلام و به‌روزرسانی آن‌ها بر اساس نرخ روز دلار نشان می‌دهد که میزان صرفه‌جویی ایجاد شده در خریدهای داخلی نسبت به کالای مشابه خارجی، حداکثر ۶۰ درصد است.

موسوی عنوان کرد: به منظور تحقق این امر تاکنون بیش از ۵۰۰ سازنده داخلی شناسایی و از توان فنی و تخصصی آن‌ها در اجرای پروژه‌های ساخت داخل شرکت ملی حفاری ایران استفاده شده است.

وی افزود: در یک دهه اخیر بیش از ۲۰ هزار قطعه و تجهیزات پرمصرف کاربردی در صنعت حفاری  توسط سازندگان و صنعتگران داخلی بومی‌سازی شده و در بخش‌های عملیاتی و خدمات فنی و تخصصی شرکت ملی حفاری ایران مورد استفاده قرار گرفته است.

موسوی اظهار کرد: هم‌اکنون نیز مراحل طراحی و ساخت مجموعه‌ای از قطعات و تجهیزات مهم در عملیات حفاری از سوی سازندگان و مراکز دانشگاهی در دست اجرا است و بخشی از این قطعات تا پایان سال وارد چرخه عملیاتی خواهند شد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.