×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
گمرک شادگان باعث اشتغالزایی و بهبود وضعیت معیشتی می شود

مجید ناصری نژاد شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در روستاهای شهرستان شادگان انجام شد، بهسازی و آسفالت روستاها توسط دهیاری ها بود؛ قبلاً دهیاران بودجه خاصی نداشتند و بعد از تصویب قانون ارزش افزوده و سرازیر شدن مقداری بودجه به سمت دهیاری ها نیز امکان استفاده مناسب از این بودجه کم وجود نداشت، خصوصاً در شهرستان شادگان چون درآمد خاصی به از نظر ارزش افزوده به صورت ویژه نبود، امکان کارکرد با ماهی ۵ تا ۱۰ میلیون وجود نداشت.

وی افزود: تلاش کردیم تا به صورت دیون کارهای اساسی و بزرگ در روستاها انجام دهیم که ابتدا با یک سری مخالفت ها روبرو شدیم ولی با اصرار و تلاش خوشبختانه این کار پیش رفت؛ در نهایت یک تحول بسیار خوبی در بحث بهسازی معابر و آسفالت صورت گرفت.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توزیع قیر رایگان و حضور خوب بنیاد مسکن برای همکاری در اجرای پروژه های روستایی تصریح کرد: از سال ۹۶ این پروژه ها را شروع و تاکنون نیز کار استمرار دارد ؛ خوشبختانه بیشتر روستاها از نظر معابر، آسفالت و بهسازی وضعیت بسیار خوبی دارند.

ناصری نژاد یادآور شد: چند روز قبل همراه با استاندار خوزستان یک سری از پروژه ها در بخش دارخوین و مرکزی افتتاح شد ؛ در بخش خنافره نیز پروژه های زیادی آماده افتتاح داریم که همه آنها با اعتبارات بالایی اجرایی شده اند.

وی بیان کرد: در شهر شادگان همانطور که مردم هم اطلاع دارند ، وضعیت برعکسی نسبت به روستاهای شادگان از نظر آسفالت ، زیباسازی و معابر داریم؛ از نظر آسفالت این شهر و جمع آوری زباله به شدت مشکل داریم و شاهد شرایط بدی هستیم .

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهم ریختگی شهر شادگان ادامه داد: در زمینه پسماند ، زیباسازی و معابر هم اقدامات در حد صفر و ما و مردم نجیب شادگان گرفتار هستیم ؛ یک سری از پروژه ها نیمه تمام باقی مانده و باعث نارضایتی مردم شده و حتی بخشی از شهر که توسعه داشته ولی مردم ساکن از خیابان های خاکی به جای آسفالت استفاده می کنند.

ناصری نژاد با اشاره به وضعیت نگران کننده شادگان و تلاش برای حل مشکلات این شهر گفت : به عنوان نماینده در این زمینه خیلی تأثیرگذار نیستم و مسئولیت اصلی با شورای شهر و شهردار است .
وی افزود : در حیطه وظایفم به عنوان نماینده اعتبارات شهرداری را افزایش و امکانات زیادی به آنها اختصاص دادم تا در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : شهرداری شادگان در حال حاضر از نظر اعتباری و امکانات هیچ مشکلی ندارد و امکان آسفالت تمام نقاط شهر شادگان را دارد ولی متأسفانه سیستم به شکلی عمل کرد که اعتبارات شهر شادگان برای اولین بار جذب نشده و برگشت خورد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که چرا باید پول و اعتبار داشته باشیم و نیازهای شهر را برآورده نکنیم، عنوان کرد: شهرداری به شکلی عمل کرد تا اعتباری که به سختی جذب شد، بدون هزینه کرد دوباره برگشت خورد.

ناصری نژاد با اشاره وعده استاندار خوزستان برای پیگیری مشکلات شادگان تصریح کرد : در زمینه فاضلاب نیز مشکلاتی وجود دارد که با اختصاص اعتبار حل می شود؛ در صورت تزریق مالی یک سری پروژه ها را تکمیل، تعمیرات لازم انجام و برای مناطق فاقد فاضلاب نیز ایجاد شبکه و خطوط خواهیم داشت.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی بندر شادگان اظهار کرد: کار ساخت این بندر در سال ۱۳۸۸ آغاز و سال ۹۲ به اتمام رسید که خیلی مهم و دارای موقعیت ویژه ای در ایجاد شغل ، ارزش افزوده و تحرک اقتصادی است که
می تواند در توسعه شادگان مؤثر باشد ولی برخی کج سلیقگی ها و غرض ورزی ها در برهه های مختلف باعث تعطیلی گمرک و بندر شادگان شدند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر بگذاریم گمرک شادگان خوب کار کند صدها نفر در آن مشغول به کار می شوند، اظهار کرد: بسیاری از نفرات به صورت تجارت نیز امکان واردات و صادرات دارند؛ افرادی هم در خدمات و حمل و نقل امکان فعالیت پیدا می کنند که در فقرزدایی و بهبود وضعیت معیشتی مردم شهرستان نیز بسیار مؤثر است.

ناصری نژاد با اشاره به مشکلات اقتصادی جدی شهرستان شادگان و نرخ ۴۵ درصد بیکاری این شهرستان عنوان کرد : عده ای با اعمال سلیقه و حتی با سوء برخورد باعث تعطیلی بندر شادگان می شوند و باری که مردم حتی به صورت تجاری و قانونی واردات داشتند را در بندر دپو کردند؛ در استان های مختلف از جمله بوشهر و هرمزگان این کار صورت می گیرد ولی در شادگان کار را تعطیل و ما به مشکل برخورده ایم.

وی تأکید کرد : باید با فعالیت های غیر قانونی برخورد کرد ولی برخی مواقع تسامح، تساهل و کمک به مردم نیز مطرح است؛ کلیت نظام هم با این موضوع موافق هستند که در مناطق مرزی که مردم بیکار و گرسنه هستند ، یک کاری کنند و تأمین نانی داشته باشند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: گمرک شادگان چند روز تعطیل بود و مردم گرفتار شدند؛ با توجه به مصوبه جدید هیئت دولت که ابلاغ شده باید در زمینه جنس همراه ملوان تسهیلات ویژه ای قائل شده تا هر شناور حدود ۳۰ ماشین اجناس و کالا را تخلیه کند، امیدوارم بتوانیم از روز شنبه یک حرکت جدید را شروع و مردم شاهد رونق بندر شادگان باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.