×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تلاش برای رسیدن به ۹۹ دقیقه خاموشی سالانه در اهواز

حسن کریمی اظهار کرد: در سال‌های اخیر با انجام اصلاحات اساسی به منظور افزایش تاب‌آوری تجهیزات و مقاوم‌تر کردن ایزولاسیون شبکه، احداث دو مرکز بزرگ امور نگهداری و تعمیرات شبکه برق فشار متوسط در غرب و شرق اهواز با بهره‌گیری از گروه‌های ویژه کار با خطوط برق‌دار، افزایش تاب‌آوری و مقاوم کردن مکانیکی شبکه، مکانیزاسیون شبکه و بهبود وضعیت شاخص‌های ایمنی، گام‌های اساسی در مسیر پایداری، کاهش خاموشی و افزایش ایمنی برداشته شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه مرصاد (مرکز رصد و پایش آنلاین رخدادهای شبکه برق) افزود: در راستای انجام فعالیت‌های زیربنایی در شبکه و با توجه به اینکه میانگین بار فیدرهای شهر اهواز ۱۰ مگاوات یعنی حدود ۲۰۰ آمپر است، ضروری بود گزارش‌هایی از جمله ترموویژن شبکه ظرف مدت ۴۸ ساعت دریافت شوند و به این منظور، سامانه مرصاد در شرکت توزیع برق اهواز راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: با ایجاد این سامانه، روزانه عیوب شبکه، اقدامات ترموویژن، آنالیز و تجزیه و تحلیل به موقع و آنی عیوب مشاهده‌شده و اصلاح عیوب، یکسان‌سازی در فرآیند انجام کار ترموگرافی و ارسال گزارش‌ها، انجام می‌شود که گامی اساسی در رسیدن به کاهش تلفات شبکه در چشم‌انداز ۱۴۱۰ است.

کریمی با اشاره به اقدامات در زمینه افزایش پایداری شبکه گفت: تعویض ۷۳ هزار مقره سرامیکی و جایگزینی با مقره‌های سیلیکونی، تعویض ۲۴ هزار کات فیوز و استفاده از پایه‌هایی با قدرت کششی و مکانیکی بالاتر به منظور جلوگیری از خاموشی‌های ناشی از طوفان، از جمله اقداماتی است که برای پایداری شبکه برق اهواز انجام شده است.

وی افزود: قالب‌بندی دور تیرهای بتنی به منظور جلوگیری از خوردگی و افزایش مقاومت پایه در مقابل خوردگی و طوفان، نصب کابل خودنگهدار، اجرای طرح‌های تابش (تاب‌آوری اصلاحات بهینه شبکه) به منظور اورهال اساسی خطوط فشار متوسط و ساماندهی وضعیت خروجی ایستگاه‌های فوق توزیع بخش دیگری از فعالیت‌های انجام‌شده در سال‌های اخیر در راستای پایداری شبکه است.

کریمی خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه‌هایی در شبکه برق اهواز تاکنون موفق شده‌ایم مدت زمان خاموشی در طول سال را از ۱۷۴۰ دقیقه در سال ۹۶ به ۷۵۹ دقیقه در سال ۹۸ برسانیم و همچنان در تلاش هستیم تا به هدف ۹۹ دقیقه خاموشی در چشم‌انداز۱۴۱۰ دست پیدا کنیم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.