×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
۷۱ هزار سالمند خوزستانی از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌ می‌برند

محمدرضا علیپور در اداره کل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه ارائه خدمات به سالمندان نیازمند و تکریم آن‌ها در دستور کار این نهاد قرار دارد بیان کرد: بیشتر سالمندان تحت حمایت این نهاد در روستاها ساکن هستند و به دلایل مختلفی همچون بیماری،بی سرپرستی، از کار افتادگی و فقر تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند.

وی افزود : ۳۰ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان سالمند بالای ۶۰ سال هستند و مسن‌ترین آن‌ها با  ۱۲۰سال سن در اهواز زندگی می‌کند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان گفت افزود: از این تعداد ۴۶ هزار نفر زن و ۲۵ هزار نفر مرد هستند که در طول سال از خدمات درمانی، توان‌بخشی، بهداشتی، معیشت، وام کارگشایی بهره‌مند می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان گفت: سالمندانی که مبتلابه بیماری خاص یا صعب‌العلاج هستند از خدمات درمانی به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند و به سالمندانی که توانایی حرکت ندارد کمک‌هزینه نگهداری از بیماران زمین‌گیر پرداخت می‌شود.

علیپور برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی، کارگاه‌های آموزشی به‌منظور افزایش آگاهی در مورد خود مراقبتی و بهداشت فردی و سبک زندگی سالم سالمندی، پایش سلامت، اجرای برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و ورزشی را از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد استان خوزستان برای رسیدگی به سالمندان تحت حمایت، جلوگیری از انزوا و افزایش امید به زندگی در آن‌ها عنوان کرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌پذیر بودن سالمندان در برابر این بیماری، تصریح کرد: یکی از تمهیدات کمیته امداد در این راستا، توزیع بسته‌های بهداشتی از قبیل مواد ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش در بین سالمندان تحت حمایت است. همچنین سبدهای حمایتی دولت، حامیان و خیرین به صورت ماهیانه برای این خانواده‌ها درنظر گرفته شده است.

جمعیت زیر پوشش بهزیستی خوزستان شامل ۳۱ هزارو ۶۹۸ نفر سرپرست خانوار ،۵۰ هزارو ۱۸۲ نفر معلول مستمری بگیرو بیش از ۸۰ هزار معلول می باشند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.