×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
روند افزایش قیمت مرغ، نگران‌کننده است

بهرام جباری در خصوص آخرین وضعیت قیمت مرغ در بازار خوزستان اظهار کرد: افزایش قیمت نهاده و داروهای دامی باعث افزایش قیمت مرغ در بازار شده است و روند افزایش قیمت مرغ برای هفته و ماه‌های آتی نگران‌کننده است.

وی افزود: در صورتی که نهاده‌های دامی مورد نیاز پرورش‌دهندگان مرغ با قیمت مناسب تامین نشود، روند افزایشی قیمت مرغ ادامه می‌یابد و قطعا قیمت مرغ از آنچه که در بازار است و گران است نیز بالاتر می‌رود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از قیمت مرغ را نهاده و داروهای دامی تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: قیمت مرغ ارتباط مستقیم با نهاده و داروهای دامی دارد زیرا جوجه باید دانه بخورد تا بزرگ شود و مساله تامین نشدن نهاده و داروهای دامی، عامل افزایش قیمت این محصول در بازار شده است.

جباری عنوان کرد: در شرایط فعلی که نهاده با قیمت بالا و به سختی تامین می‌شود، هزینه‌های تولید افزایش یافته است و این افزایش قیمت شرایط بازار را بر هم زده است.

وی با بیان اینکه بازرسی از بازار به ویژه در بحث قیمت‌گذاری مرغ از اولویت‌های سازمان صمت است، گفت: این بازرسی‌ها مرتبا در حال انجام است اما باید با علت گرانی مقابله شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز حدود ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است اما با توجه به روند افزایشی قیمت این محصول، نگران هفته و ماه‌های آینده هستیم.

جباری با بیان اینکه قیمت مرغ زنده افزایش یافته و این مساله باعث شده مرغ کشتار روز و مرغ منجمد نیز گران شود، گفت: افزایش قیمت مرغ زنده ارتباط مستقیمی با افزایش قیمت مرغ کشتار روز و منجمد دارد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده اکنون حدود ۱۴ هزار تومان است اما پس از کشتار با احتساب ۲۵ درصد افت، هزینه‌های کشتار، سود توزیع‌کننده، سود خرده‌فروش و… قیمت هر کیلوگرم مرغ به بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان می‌رسد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.