×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
کنوکارپوس “گل‌دار” دیدید، به شهرداری اهواز خبر بدهید

علیرضا عالیپوربا اشاره به آخرین وضعیت هرس درختان کنوکارپوس در آستانه بارش‌های پاییزی و مشکلات تنفسی ناشی از آن، اظهار کرد: در سطح شهر اهواز ۱۱۵ هزار و ۴۱۴ کنوکارپوس به صورت درختی کاشته شده‌اند که نیاز به هرس دارند؛ تاکنون ۸۰ درصد درختان هرس شدند.

وی افزود: همچنان هرس درختان در مناطق هشت‌گانه شهرداری اهواز ادامه دارد و عملیات هرس با پنج روز تاخیر نسبت به برنامه‌ریزی، یعنی تا ۲۰ آبان‌ماه به پایان می‌رسد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: در راستای نظارت شهروندان و همچنین پیدا کردن ایرادات احتمالی پیمانکاران در هرس درختان، مسابقه‌ای پیش‌بینی شده است. به این منظور، شهروندان از ۲۰ مهرماه تا یکم آبان‌ماه در صورت مشاهده درخت کنوکارپوسی که به گل‌دهی رسیده باشد، می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و آدرس آن درخت را اعلام کنند و به شهروندی که نخستین تماس را بگیرد، جایزه نقدی اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: همچنان شهرداری اهواز معتقد است هیچ‌گونه نظریه علمی دال بر آلرژی‌زا بودن و عامل تنگی نفس بودن درختان کنوکارپوس ارائه نشده است و این اقدامات، صرفا بر اساس گمانه‌زنی و حدس و بر اساس مصوبه شورای سلامت خوزستان انجام می‌شود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.