×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مادران مبتلا به کرونا حین شیردهی نکات بهداشتی را رعایت کنند

دکتر سیدمحمد علوی بیان کرد: تغذیه با شیر مادر باعث کاهش مرگ و میر نوزادان، شیرخواران و کودکان شده و  وضعیت سلامت مادرو شیرخوار را بهبود می‌بخشد و دلیلی برای قطع شیردهی یا جلوگیری از آن در برای مادران مبتلا به کرونا وجود ندارد .

وی افزود: مادران شیرده باید دست های خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویند یا از شوینده های پایه الکلی استفاده کنند( به خصوص قبل از لمس کودک) و هنگام تغذیه کودک ،ماسک بزنند.

علوی به مادران شیرده توصیه کرد: به محض مرطوب شدن ماسک آنرا تعویض کنید،  بلافاصله ماسک ها را دور بریزید و  از ماسک چندین باراستفاده نکنید و در صورت عطسه یا سرفه بر روی دستمال، بلافاصله آن را دور انداخته و مجددا دست ها را با آب و صابون بشویید یا از شوینده های پایه الکلی دست استفاده و مرتب سطوح را تمیز و ضد عفونی کنید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اگر مادر مبتلای قطعی یا مشکوک به  کرونا ماسک ندارد باید همچنان کودک را با شیر مادر تغذیه کند و اقدامات پیشگیرانه دیگر، مانند شستن دست ها، تمیز کردن سطوح ، عطسه یا سرفه در دستمال تمیز نیز رعایت کند.

وی اضافه کرد: اگر مادر قادر به تغذیه شیرخوار با شیر خود نباشد، از جمله بهترین روش تغذیه شیرخوار، شیر دوشیده شده است؛  دوشیدن شیر مادر برای حفظ تولید شیر مادر حائز اهمیت است تا مادر پس از بهبودی بتواند شیرخوار را با شیر مادر تغذیه کند و حتما  باید قبل از تغذیه شیرخوار، دست خود را بشوید.

علوی ادامه داد: شیر اهدایی بانک شیر،  شیردایه (بسته به مقبولیت شیر دایه برای مادرو خانواده ، راهنمای کشوری، مقبولیت فرهنگی، دسترسی به دایه و خدمات پشتیبانی دایه/ مادر می توان استفاده از آن را توصیه کرد( از جمله دیگر روش های تغذیه شیر خوار است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان یادآور شد:  شیر مصنوعی آخرین انتخاب  مادر شیرده مبتلا یا مشکوک به کرونا است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ،  با توجه به روند افزایشی بستری مبتلایان به کرونا و مطابق آخرین بررسی وضعیت این بیماری در خوزستان ، ۱۱ شهر استان شامل شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر، ایذه، رامهرمز و کارون در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) کرونا قرار گرفته اند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: همچنین شهرهای مسجدسلیمان، دزفول، شادگان و رامشیر نیز در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: وضعیت فوت ناشی از کرونا نیز بسیار نگران کننده است و در چند روز گذشته شاهد فوت افراد جوان و میانسال بوده ایم.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.