×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
تحویل موقت ۲۲۷ هزار هکتار از اراضی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری

جمشید بنی‌فری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین طرح‌های کشاورزی کشور، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان است که می‌تواند شعار سال یعنی جهش تولید را تحقق ببخشد.

وی افزود: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی دشت‌های خوزستان و ایلام که با توجه ویژه مقام معظم رهبری و از اعتبارات اختصاص‌یافته صندوق ذخیره ملی در حال طی کردن روند مربوطه است، می‌تواند کشاورزی پرمحصول و پررونقی نصیب کشور کند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: اینکه بتوانیم در تولید دو محصول استراتژیک گندم و کلزا از هکتاری ۳ تا ۴ تن به حدود ۷ تن برسیم، یک اقدام بزرگ و موثر در جهش تولید و رسیدن به خودکفایی و در نهایت صادرات است.

بنی‌فری عنوان کرد: در حال حاضر ۲۲۷ هزار هکتار از اراضی طرح مقام معظم رهبری در خوزستان به صورت موقت تحویل تعاونی‌های تولید روستایی داده شده است و پس از رفع نواقص، این اراضی به صورت قطعی تحویل داده خواهند شد.

وی بیان کرد: این ۲۲۷ هزار هکتار از اراضی تحویل گرفته شده در پاییز به زیر کشت خواهند رفت و امیدواریم با تلاش کشاورزان و اعضای هیات مدیره تعاونی‌ها، شاهد رشد تولید و خودکفایی کشور در تولید محصولات استراتژیک باشیم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.