×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
اجرای طرح “پرنده‌پران” برای ایمنی پرندگان تالاب شادگان روی خطوط برق

محمود دشت‌بزرگ با بیان اینکه تالاب شادگان منطقه زیستگاهی ویژه‌ای برای پرندگان است، اظهار کرد: یکی از تهدیدات و مخاطرات در حفاظت پایدار از پرندگان مهاجر زمستان‌گذر و پرندگانی مانند فلامینگوها که در این تالاب جوجه‌آوری دارند، واقع شدن خطوط برق در مسیر پرواز است که در برخی مواقع، برخورد با این خطوط سبب آسیب جدی و اتلاف این گونه‌های ارزشمند می‌شود.

وی افزود: این مساله گاهی ممکن است آسیب‌هایی به شبکه انتقال برق نیز وارد کند و با توجه به این موارد، باید اقدامات زیست محیطی برای حفاظت از پرندگان و تجهیزات شبکه انجام شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: در همین راستا با برگزاری جلساتی با اداره محیط زیست آبادان تصمیم به ایمن‌سازی خطوط انتقال برق برای حفاظت از جان پرندگان گرفته شد و طرح جدید “پرنده پران” برای نخستین بار در کشور روی خطوط در محدوده تالاب شادگان اجرایی شده است.

دشت‌بزرگ ادامه داد: طرح پرنده پران مزایایی از جمله  وزن کم و بسیار سبک، قابلیت انعطاف‌پذیری بالا و ارتجاعی بون آن جهت پراندن پرنده‌ها، جلوگیری از آسیب فیزیکی روی سیم برق و جلوگیری از ایجاد خوردگی روی هادی، جلوگیری از ایجاد تشکیل لانه پرنده روی تجهیزات و امکان ساخت داخلی و قیمت مناسب را دارد.

وی عنوان کرد: ایمن‌سازی خطوط با نصب علامت‌های هشداردهنده پرنده پران در تالاب بین‌المللی شادگان کمک می‌کند علاوه بر حفظ جان پرندگان و حفاظت از طبیعت و محیط زیست، پایداری شبکه برق نیز افزایش پیدا کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.