×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
صادرات کالا از گمرک خرمشهر ۹۸درصد افزایش یافت

علی سلیمانی ارزش کالاهای صادراتی از گمرک خرمشهر را ۱۹۹ میلیون و ۳۷۷ هزار دلار عنوان کرد و افزود: سبزیجات،  میوه و صیفی ، دانه و میوه‌های روغنی، محصولات لبنی، دانه و بذر میوه‌های صنعتی و داروئی، مصالح ساختمانی از قبیل سنگ، گچ، آهک و سیمان، چدن، آهن و فولاد، محصولات شیمیائی غیرآلی و آلی، پنبه نسوز، مواد پلاستیکی و آخال حبوبات از عمده محصولات صادراتی به خارج کشور بوده است.

وی افزود:این کالاها به کشورهای عراق،کویت، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، ازبکستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

سلیمانی گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۴۳ هزار و ۵۴۰ تن کالا به ارزش ۱۳۵ میلیون و ۴۱۷ هزار دلار از گمرک خرمشهر وارد کشور شده ‌است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر ارزش دلاری ۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۲۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی عمده کالاهای وارداتی به گمرک خرمشهر را ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، کائوچو و پارچه‌ نساجی برای مصارف صنعتی اعلام کرد.

مدیر کل گمرک خرمشهر  اضافه کرد:همچنین چهار هزار و ۵۰۴ تن کالا به ارزش ۲۱ میلیون و ۳۱۵ هزار دلار به صورت ترانزیت خارجی با مقصد  گمرک خرمشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۶۹ درصد و از نظر ارزش دلاری نیز ۸۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود:درآمد عمومی گمرک خرمشهر بیش از یک هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش دارد و به حساب خزانه واریز شد.

گمرک خرمشهر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پرمصرف کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین گمرکات کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به شمار  می رود.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.