×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
جمع‌آوری کلاس‌های سنگی خوزستان تا سه سال آینده/سالی هزار و ۳۰۰ کلاس درس در خوزستان ساخته می‌شود

غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح یک مدرسه در باوی که امروز پنجشنبه در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه مدرسه سازی نهضتی برای ساخت و بهبود کلاس‌های درسی در استان شروع شده و گام های موثر و خوبی برداشته شده است. طی دو سال گذشته، سالی هزار و ۳۰۰ کلاس درس در استان ساخته و این کار به لطف خداوند و همکاری خیرین مدرسه ساز محقق شد. اگر این کار انجام نمی‌شد باید شاهد تعطیلی کلاس‌های زیادی بودیم و کلاس‌های کانکسی ما که اکنون به صفر رسیده‌اند، به بیش از کانکس‌های سال ۹۵ می‌رسید.

وی افزود: ما کلاس‌های کانکسی را جمع آوری کردیم اما قریب به هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۳۰۰ کلاس سنگی داریم و این زیبنده استان خوزستان نیست، زیرا فرزندان عشایر نیز سهمی از درآمد تولید ناخالص کشور دارند. رفع مشکلات و ایجاد کلاس استاندارد بر عهده همه ما است و آموزش رایگان، حداقل خدماتی است که ما متعهد به ارائه آن هستیم. امیدواریم کلاس‌های سنگی را جمع آوری کنیم و ظرف سه سال به صفر برسانیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت کار خیرین، بیان کرد: سیل ۹۸ خوزستان، با کمک و هماهنگی همه تبدیل به یک رحمت شد. منازل، مراکز بهداشتی و مدارسی که آسیب دیده بودند ساخته شدند و خسارت کشت تا حدودی پرداخت شد. همچنین با تلاش سعی کردیم رضایتمندی مردم را کسب کنیم. در زمینه مدرسه سازی نیز اقدامات بسیار موثری انجام شد و بیش از ۲۰۰ کلاس درس علاوه بر کلاس‌های درس موجود در مناطق سیل زده، احداث و کمبود فضای آموزشی در آن مناطق رفع شد.

او در پایان گفت: هزینه ساخت مدرسه و کار عمرانی در استان به دلیل نوع خاک استان از سایر استان‌ها گران‌تر است، در عین حال مدارس نیاز به وسایل سرمایشی دارند و ساخت و تجهیز مدارس در استان‌های جنوبی هزینه بیشتری را می‌طلبد، به این دلیل اولین قدم برای توسعه استان، توسعه منابع انسانی است. ما در استان برای رفع کمبود معلم اقداماتی انجام دادیم که ظرف چند سال آینده این مشکل حل خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.