×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
خلع ید مالک شرکت نیشکر هفت‌تپه تا ۱.۵ ماه آینده قطعی می‌شود

محمد کعب عمیر با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی در خصوص شرایط پیش‌آمده برای شرکت نیشکر هفت‌تپه اظهار کرد: روز چهارشنبه نهم مهر با حضور نیکزاد نایب رئیس مجلس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، نماینده دیوان محاسبات و بازرسی و دستگاه‌های دولتی (معاون پارلمانی وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان خصوصی و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی) جلسه بررسی آخرین وضعیت شرکت نیشکر هفت‌تپه برگزار شد و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی خلعیت صاحبان فعلی را پذیرفتند و مقرر شد تا ۴۵ روز دیگر (تقریباً اواخر آبان) جایگزین مالک فعلی معرفی شود.

تاکنون نزدیک به هشت جلسه با هدف پیگیری حق و حقوق کارگران هفت‌تپه در مجلس شورای اسلامی برگزار شده اما جلسه دیروز چند مصوبه داشت. نخست آنکه تا نیمه آبان ماه حداقل سه هزار هکتار نیشکر کشت شود چرا که اگر کشت صورت نگیرد ادامه حیات کارخانه منتفی می‌شود.

از آنجا که تاکنون حدود سه ماه حقوق کارگران عقب افتاده است مقرر شد؛ تا ۱۵ مهرماه حقوق و اضافه کاری تیرماه و مردادماه پرداخت شود.

همچنین که از آنجا که مطابق نظر مسئولان حاضر در جلسه اعم از نمایندگان سازمان دیوان محاسبات، سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد، وزارت اطلاعات و… متولیان فعلی اهلیت ادامه تصدی و مدیریت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه را ندارند، مقرر شد؛ تا یک و نیم ماه آینده قرارداد شرکت با آن‌ها فسخ و مدیریت جدید جایگزین شود.

به گفته نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به دنبال پیگیری‌های مجلس دفترچه بیمه تأمین اجتماعی کارگران تا آخر سال تمدید شده است.

منبع: مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.