×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مقاومت جانانه‌ مردم حمیدیه برای جلوگیری از تصرف اهواز توسط بعثی‌ها

سردار حسن شاهوارپور در مراسم گرامیداشت ۹ مهر (حماسه حمیدیه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹ مهر سال ۵۹ مردم حمیدیه و رزمندگان حادثه بزرگی را به وجود آوردند. در آن روز ستون نظامی دشمن می‌خواست با تصرف حمیدیه خود را به اهواز برساند که با کمک عشایر و جوانان حمیدیه و رزمندگانی همچون شهید علی غیوراصلی مورد حمله قرار گرفت و نیروهای بعثی مفتضحانه شکست خوردند و عقب‌نشینی کردند که این نشان از مقاومت جانانه‌ای است که آن روز مردم ما مقابل دشمن نشان دادند.

وی بیان کرد: امروز هم باید درس دیروز را با این نگاه ببینیم که اگر دشمن ما را تحریم اقتصادی می‌کند و بر ما فشار می‌آورد،‌ می‌خواهد ما را تسلیم کند لذا ما مردم تسلیم‌ناپذیری هستیم و در مقابل یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی، آمریکای جنایتکار و اسرائیل پلید و اشغال‌گر، همچنان محکم و استوار ایستاده‌ایم و حاکمیت و مسئولان باید قدر این مردم را بدانند و مردم ما پیروز هستند و این لحظه، لحظه شکست دشمن است.

شاهوارپور گفت: مردم خوزستان در سه ماهه اول جنگ با دست خالی در مقابل نیروهای متجاوز جنگیدند و امروز ما به این مجاهدت و حماسه آفرینان آن افتخار می‌کنیم. در دوران دفاع مقدس بر اساس توانمندی و باورهای خودمان مقاومت و پایداری کردیم و امروز ملت ما به مانند سال‌های حماسه و ایثار، شجاعانه در مقابل دشمنان ایستاده است.

به گزارش ایسنا، نیروهای ارتش بعث عراق در شب ۹ مهرماه سال ۱۳۵۹ به چند کیلومتری حمیدیه رسیدند تا بتوانند اهواز را تصرف کنند که مقاومت مردم و رزمندگان در آن شب و روز مانع از سقوط شهر شد و ۹ مهرماه به نام حماسه مردم حمیدیه در تاریخ ثبت شد.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.