×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
جلوگیری از گل‌دهی ۱۱۴ هزار اصله درخت در آستانه فصل تنگی نفس اهواز

علیرضا عالیپور در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به آغاز هرس درختان کنوکارپوس از ۱۵ مردادماه، اظهار کرد: حدود ۳۵۰ هزار نهال کنوکارپوس در اهواز کشت شده است که ۲۵۰ هزار اصله از این تعداد، به صورت پرچین هستند و مرتب هرس یا هرس فرم می‌شوند.

وی افزود: شورای سلامت، هرس درختانی که در فصل پاییز به گل‌دهی می‌رسند را مد نظر دارد که در مجموع باید از گل‌دهی حدود ۱۱۴ هزار اصله درخت در اهواز در آستانه بارندگی جلوگیری شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به وضعیت هرس درختان کنوکارپوس تا چهارم مهرماه، گفت: از حدود ۱۱۶ هزار اصله درخت کنوکارپوس در منطقه یک حدود ۷ هزار اصله درخت معادل ۴۵ درصد، از حدود ۳۴ هزار اصله در منطقه ۲ نیز ۱۶ هزار اصله معادل ۴۹ درصد و از ۱۶ هزار اصله کنوکارپوس در منطقه ۳ حدود ۸ هزار و ۶۰۰ اصله معادل ۵۳ درصد هرس شده است.

عالیپور ادامه داد: همچنین در منطقه ۴ معادل ۸۷ درصد، در منطقه ۵ معادل ۷۱ درصد، در منطقه ۶ صددرصد، منطقه ۷ معادل ۹۲ درصد و منطقه ۸ معادل ۵۶ درصد درختان کنوکارپوس هرس شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر درختان کنوکارپوس در مناطق ۴، ۶ و ۷ شهرداری اهواز به صورت صد درصد هرس شده‌اند و اکیپ‌های هرس به مناطق یک، ۲ و ۸ اعزام شده‌اند و تا نیمه مهرماه همه درختان کنوکارپوس هرس خواهند شد. سعی شده که هرس درختان به صورت محسوس و قابل رؤیت انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: در سال‌های گذشته شرکت‌های توزیع برق، آب و برق یا شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این زمینه به ما کمک می‌کردند اما امسال مکاتبات ما و حتی وساطت فرماندار اهواز در خصوص ارسال امکانات بی‌پاسخ ماند.

عالیپور بیان کرد: پهنه‌های درخت‌کاری شده در شهرک نفت و نیوساید، صنایع فولاد و شرکت فولاد خوزستان، دانشگاه شهید چمران و دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اختیار مدیریت شهری نیستند و باید توسط خود این مجموعه‌ها هرس شوند.

شهاب صدیقی مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در اهواز در محوطه‌های متعلق به شرکت نفت، صنایع فولاد و دانشگاه شهید چمران درخت کنوکارپوس کشت شده که باید هرس شوند. تا روز گذشته مجموعه شرکت نفت ۷۴ درصد و صنایع فولاد ۹۰ درصد پیشرفت کار داشته‌اند اما شرکت فولاد اکسین عملکرد کمتری در هرس درختان داشته است.

بوی افزود: علی‌رغم تاکید استاندار خوزستان، دانشگاه شهید چمران اهواز آماری در خصوص هرس درختان کنوکارپوس درون دانشگاه ارائه نداده است.

صدیقی با اشاره به هرس درختان کنوکارپوس در شهرهای خوزستان گفت: آبادان ۵۲ درصد، ماهشهر ۹۹ درصد، سوسنگرد ۹۰ درصد، حمیدیه ۵۴ درصد، هویزه ۸۸ درصد، کوت عبدالله ۹۰ درصد و بستان ۷۰ درصد پیشرفت کار داشته‌اند.

وی بیان کرد: در خرمشهر از ۶۴ هزار اصله درختی که باید هرس شود، تنها ۱۰ هزار و ۴۳۹ اصله هرس شده‌اند و عملکرد در خرمشهر بسیار پایین است.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.