×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
میزان استفاده از ماسک در خوزستان کاهش یافته است

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست شورای سلامت استان اظهار کرد: در زمینه بازگشایی مدارس آموزش‌ها اکثراً مجازی است و کمتر مدارس دایر هستند اما تاکید می‌کنیم که در همه مناطق برای پیک التور به ویژه برای مدارس مراقبت لازم صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به اوج گیری دوباره کرونا از مردم خواهشمندیم و انتظار داریم نسبت به استفاده از ماسک توجه ویژه داشته باشند و تبلیغ بیشتری در این زمینه شود. متاسفانه میزان استفاده از ماسک پایین آمده است و تخت‌های عادی و آی سی یو بیمارستان‌های خوزستان در حال پذیرش بیمار و اشغال شدن هستند و با این روند آمار تلفات ما افزایش خواهد یافت.

استاندار خوزستان گفت: از مردم می‌خواهم همکاری و همراهی نمایند و سلامت خود، فرزندان، پدر و مادر و جامعه را به خطر نیاندازند و توصیه‌های خودمراقبتی را بیشتر مراعات کنند و تا جایی که امکان دارد در تجمعات کمتر شرکت کنند. ما به دنبال تعطیل کردن زندگی اجتماعی نیستیم اما باید ملاحظات بهداشتی را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: برای هرس درختان کنوکارپوس و پیک التور همه دست‌اندرکاران اهتمام جدی داشته باشند درعین‌حال که کرونا دستورکار اصلی ماست اما در این مقطع این دو موضوع نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

شریعتی اذعان کرد: در زمینه هرس درختان کنوکارپوس شهرداری اهواز خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری داشته است و انتظار داریم تا امروز که ۷۰ درصد از کار انجام شده است بقیه کار هم به سرعت انجام شود تا قبل از بارش ها به صورت کامل هرس درختان پوشش داده شود. ما از این اقدام در سال‌های اخیر نتیجه گرفتیم جای تردید و تشکیک علمی در آن نیست و در شورای سلامت استان نیز به تصویب رسیده است.

در حوزه آب و فاضلاب مشکلات جدی داریم

غلامرضا شریعتی تصریح کرد: پیشنهاد بازدید مشترک کارشناسان علوم پزشکی و آبفا از نقاط مشکوک به آلودگی آب پیشنهاد خوبی است. تیم های مشترکی برای این کار تشکیل شود و از نقاط مختلف نمونه برداری صورت می‌گیرد تا با حضور کارشناسان هر دو دستگاه نتایج و کیفیت آب مورد ارزیابی قرار گیرد و ثبت شود.

وی افزود: اگر هم هر بحثی در خصوص چگونگی و نقاط نمونه برداری وجود دارد مطرح شود تا به زبان مشترکی برسیم. البته دانشگاه علوم پزشکی در این حوزه نهاد ناظر است و در این زمینه تردیدی نیست.

شریعتی بیان کرد: در استان خوزستان در حوزه آب و فاضلاب مشکلات جدی داریم هر چند اقدامات بسیار زیادی شده است و شرایط نسبت به گذشته بهبود یافته است. در استان و بویژه در اهواز کارهای خوبی انجام شده است اگر مشکلات مطرح میشود نافی تلاش های صورت گرفته توسط دستگاه‌ها نیست، این زحمات ارزشمند است در عین حال مشکلات هم عنوان میشود.

رئیس شورای سلامت استان ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه آب روستایی انجام شده است و برنامه‌هایی در دست اقدام است. قصد داریم برای اکثر روستاهای استان که دچار تنش آبی هستند اقداماتی انجام دهیم و کیفیت و شرایط آب روستایی را بهبود بخشیم.

وی عنوان کرد: برای آب غدیر نیز کارهای خوبی صورت گرفته شده است و اعتباراتی تزریق شده است. در جنوب استان مشکلات آب بیشتر در زمینه کیفیت است اما در قسمتهای شمال و شرق استان بیشتر مشکل کمیت داریم که تلاش میکنیم مشکلات را تا جای ممکن کاهش دهیم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در زمینه آلایندگی هوا علاوه بر آلایندگی‌های صنعتی و فلرهای نفتی معضل حساسیت‌های تنفسی پس از نخستین بارش‌های پاییزی ناشی از گرده افشانی درختان کنوکارپوس هم در هشت سال اخیر اضافه شده است و شرایط را نامناسب کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در زمینه فلرهای نفتی تصمیمات خیلی خوبی گرفته، اجرایی و یا در حال اجراست و یا تا دو ماه آینده شروع می‌شود و قراردادی به مبلغ ۳.۲ میلیارد دلار منعقد شده که با اجرای آن حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد فلرهای نفتی در سطح استان جمع‌آوری می‌شود و تبدیل به خوراک برای پتروشیمی‌ها میشود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.